Dezvoltarea personalității la adultul emergent
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
809 76
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 17:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923.2 (201)
Psihologie (3365)
SM ISO690:2012
LUNGU, Violeta, RACU, Igor. Dezvoltarea personalității la adultul emergent. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2021, nr. 1(62), pp. 77-85. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 1(62) / 2021 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Dezvoltarea personalității la adultul emergent

Personality development in the emerging adult

CZU: 159.923.2

Pag. 77-85

Lungu Violeta, Racu Igor
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2021


Rezumat

Premise. Tinerii NEET (care nu sunt încadrați profesional și nu urmează niciun program educațional sau de formare) au devenit un real motiv de îngrijorare la nivelul UE. De aproape un deceniu află în desfășurare programe de asistență financiar-profesională, dar numărul acestora este în continuă creștere, iar cei care depășesc categoria de vârstă corespunzătoare NEET se alătură șomerilor și asistaților social [13; 14, p. 27]. Am propus un program de optimizare comoportamentală prin dezvoltarea suprafactorilor de personalitate din modelul Big Five, așa cum au fost conceptualizați și descriși în Chestionarul ABCD-M [12]. Metoda. În cadrul studiului longitudinal au participat 24 de tineri, cu vârste între 23 și 26 de ani, aparținând categoriei NEET. Rezultate. În urma participării la programul de intervenție psihologică pentru optimizarea comportamentului, tinerii au înregistrat creșteri semnificative ale suprafactorilor de personalitate.

Background. Young NEETs (young people who are not employed and do not attend any educational or training program) have become a real concern at EU level. Financial-professional assistance programs have been in place for almost a decade, but their number is constantly growing, and those over the appropriate NEET age group are joining the unemployed and social workers [13; 14, p. 27]. We proposed a behavioral optimization program by developing personality superfactors from the Big Five model, as they were conceptualized and described in the ABCD-M Questionnaire [12]. Method. The longitudinal study involved 24 young people, aged between 23 and 26, belonging to the NEET category. Results. Following the participation in the psychological intervention program for optimizing the behavior, the young people registered significant increases of the personality factors.

Cuvinte-cheie
dezvoltarea personalităţii, maturitate în curs de dezvoltare, Cinci mari factori, adult emergent,

personality development, developing maturity, Big Five factors, emerging adult