Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
809 76 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-21 17:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.923.2 (201) |
Psihologie (3365) |
SM ISO690:2012 LUNGU, Violeta, RACU, Igor. Dezvoltarea personalității la adultul emergent. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2021, nr. 1(62), pp. 77-85. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | ||||||
Numărul 1(62) / 2021 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.923.2 | ||||||
Pag. 77-85 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Premise. Tinerii NEET (care nu sunt încadrați profesional și nu urmează niciun program educațional sau de formare) au devenit un real motiv de îngrijorare la nivelul UE. De aproape un deceniu află în desfășurare programe de asistență financiar-profesională, dar numărul acestora este în continuă creștere, iar cei care depășesc categoria de vârstă corespunzătoare NEET se alătură șomerilor și asistaților social [13; 14, p. 27]. Am propus un program de optimizare comoportamentală prin dezvoltarea suprafactorilor de personalitate din modelul Big Five, așa cum au fost conceptualizați și descriși în Chestionarul ABCD-M [12]. Metoda. În cadrul studiului longitudinal au participat 24 de tineri, cu vârste între 23 și 26 de ani, aparținând categoriei NEET. Rezultate. În urma participării la programul de intervenție psihologică pentru optimizarea comportamentului, tinerii au înregistrat creșteri semnificative ale suprafactorilor de personalitate. |
||||||
Cuvinte-cheie dezvoltarea personalităţii, maturitate în curs de dezvoltare, Cinci mari factori, adult emergent, personality development, developing maturity, Big Five factors, emerging adult |
||||||
|