Relația dintre climatul organizațional și satisfacția pentru muncă a angajaților din mediul educațional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
646 92
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 19:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.944:37.091 (1)
Psihologie (3327)
Organizarea instruirii (523)
SM ISO690:2012
GROZA (VERDEŞ), Angela, LUCHIAN-URSACHI, Nicoleta. Relația dintre climatul organizațional și satisfacția pentru muncă a angajaților din mediul educațional. In: Vector European, 2021, nr. 1, pp. 158-163. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2021-1.29
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul 1 / 2021 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

Relația dintre climatul organizațional și satisfacția pentru muncă a angajaților din mediul educațional

The relationship between the organizational climate and the work satisfaction of educational employees

DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2021-1.29
CZU: 159.944:37.091

Pag. 158-163

Groza (Verdeş) Angela1, Luchian-Ursachi Nicoleta2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Centrul Școlar de Educație Incluzivă din Suceava
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2021


Rezumat

Cercetarea a urmărit studiul corelației dintre climatul organizațional și satisfacția în muncă a cadrelor didactice. Legătura dintre climat și satisfacție este vitală pentru reușita în cariera didactică. Climatul organizațional este considerat ca fiind un ansamblu relativ persistent de percepții ale membrilor unei organizații asupra mediului intern al acesteia și care le influențează comportamentul. Satisfacția în muncă reprezintă o stare emotivă pozitivă care rezultă din opinia personală a angajatului asupra muncii sale sau climatului de muncă, o stare de echilibru la care ajunge individul în momentul în care răspunde unor așteptări conștiente sau inconștiente și anumitor nevoi. Rezultatele cercetării au demonstrat că cadrele didactice din lotul de profesori-educatori manifestă scoruri înalte în ceea ce privește climatul organizațional în general și Performanța în special. Profesorii-educatori sunt mai orientați spre performanță, evaluată în funcție de atingerea obiectivelor, reducerea costurilor în comparație cu celelalte cadre didactice. Profesorii – psihopedagogici sunt mai satisfăcuți de calitatea relațiilor dintre angajați, cu referire la comunicare și colaborare pe linie profesională, de remunerare și promovare și au un grad mai înalt al satisfacției generale. Climatul organizațional corelează cu satisfacția în muncă, deci că cu cât va fi mai favorabil climatul organizațional în mediul educațional, cu atât vor fi mai satisfăcute cadrele didactice.

The research aimed to study the correlation between the organizational climate and the job satisfaction of teachers. The link between climate and satisfaction is vital for success in teaching. The organizational climate is considered to be a relatively persistent set of perceptions of an organization's members about its internal environment and that influence their behavior. Job satisfaction is a positive emotional state that results from the employee's personal opinion of his work or work climate, a state of balance that the individual reaches when he responds to conscious or unconscious expectations and certain needs. The research results showed that teachers in the group of teachers-educators show high scores in terms of organizational climate in general and performance in particular. Teachers-educators are more performance-oriented, evaluated according to the achievement of objectives, cost reduction compared to other teachers. Psycho-pedagogical teachers are more satisfied with the quality of relations between employees, with reference to professional communication and collaboration, remuneration and promotion and have a higher degree of overall satisfaction. The organizational climate correlates with job satisfaction, so that the more favorable the organizational climate in the educational environment, the more satisfied the teachers will be.

Cuvinte-cheie
climat organizaţional, satisfacția în muncă, cadre didactice,

organizational climate, job satisfaction, teachers