Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
646 92 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-26 19:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.944:37.091 (1) |
Psihologie (3327) |
Organizarea instruirii (523) |
SM ISO690:2012 GROZA (VERDEŞ), Angela, LUCHIAN-URSACHI, Nicoleta. Relația dintre climatul organizațional și satisfacția pentru muncă a angajaților din mediul educațional. In: Vector European, 2021, nr. 1, pp. 158-163. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2021-1.29 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Vector European | |||||
Numărul 1 / 2021 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X | |||||
|
|||||
DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2021-1.29 | |||||
CZU: 159.944:37.091 | |||||
Pag. 158-163 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Cercetarea a urmărit studiul corelației dintre climatul organizațional și satisfacția în muncă a cadrelor didactice. Legătura dintre climat și satisfacție este vitală pentru reușita în cariera didactică. Climatul organizațional este considerat ca fiind un ansamblu relativ persistent de percepții ale membrilor unei organizații asupra mediului intern al acesteia și care le influențează comportamentul. Satisfacția în muncă reprezintă o stare emotivă pozitivă care rezultă din opinia personală a angajatului asupra muncii sale sau climatului de muncă, o stare de echilibru la care ajunge individul în momentul în care răspunde unor așteptări conștiente sau inconștiente și anumitor nevoi. Rezultatele cercetării au demonstrat că cadrele didactice din lotul de profesori-educatori manifestă scoruri înalte în ceea ce privește climatul organizațional în general și Performanța în special. Profesorii-educatori sunt mai orientați spre performanță, evaluată în funcție de atingerea obiectivelor, reducerea costurilor în comparație cu celelalte cadre didactice. Profesorii – psihopedagogici sunt mai satisfăcuți de calitatea relațiilor dintre angajați, cu referire la comunicare și colaborare pe linie profesională, de remunerare și promovare și au un grad mai înalt al satisfacției generale. Climatul organizațional corelează cu satisfacția în muncă, deci că cu cât va fi mai favorabil climatul organizațional în mediul educațional, cu atât vor fi mai satisfăcute cadrele didactice. |
|||||
Cuvinte-cheie climat organizaţional, satisfacția în muncă, cadre didactice, organizational climate, job satisfaction, teachers |
|||||
|