Calitatea formării profesionale în contextul revoluției 4.0
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
446 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-07 20:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01:004 (14)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3882)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4153)
SM ISO690:2012
MENASHKO, Ylaf, GRIBINCEA, Alexandru. Calitatea formării profesionale în contextul revoluției 4.0. In: Vector European, 2021, nr. 1, pp. 80-84. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2021-1.16
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul 1 / 2021 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

Calitatea formării profesionale în contextul revoluției 4.0

Quality of vocational training in the context of the revolution 4.0

DOI:https://doi.org/10.52507/2345-1106.2021-1.16
CZU: 37.01:004

Pag. 80-84

Menashko Ylaf, Gribincea Alexandru
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2021


Rezumat

Educația cuadridimensională constituie un dialog profund strategic despre educație. Prin punerea la îndoială a acordului adesea tacit și învechit cu privire la ceea ce ar trebui de învățat în școală/universitate, autorii demonstrează în mod clar limitările sistemice care formează curricula. Cercetările analitice a curriculei de formare profesională denotă că instruirile trebuie să se afle în cadrul standardelor stabilite sau să depășească limitele în direcția modernizării, formării spiritului creativ, inovativ. Formarea cuadridimensională încurajează ambele moduri de gândire inovatoare. Curriculele disciplinare trebuie să se bazeze pe studiul fenomenelor/proceselor complexe, creând oportunitate pentru utilizări interdisciplinare și transdisciplinare, precum și a metodelor moderne de predare, utilizând avantajele mediilor educaționale digitale. Scopul investigației constă în fundamenta priorităților, obiectivelor și principiilor educaționale avansate prin prisma conformității structurii și calității absolvenților profesioniști în concordanță cu cerințele angajatorilor și pieței muncii viitoare.

Four-dimensional education is a profound strategic dialogue about education. By questioning the often tacit and outdated agreement on what should be learned in school / university, the authors clearly demonstrate the systemic limitations that make up the curriculum. The analytical researches of the professional training curriculum indicate that the trainings must be within the established standards or exceed the limits in the direction of modernization, formation of the creative, innovative spirit. Four-dimensional training encourages both innovative ways of thinking. Disciplinary curricula should be based on the study of complex phenomena / processes, creating opportunities for interdisciplinary and trans disciplinary uses, as well as modern teaching methods, using the advantages of digital educational environments. The purpose of the investigation is to substantiate the priorities, objectives and educational principles advanced in terms of compliance with the structure and quality of professional graduates in accordance with the requirements of employers and the future labor market.

Cuvinte-cheie
educaţie, revoluția 4.0, IoT, profesionalism, specialiști, absolvenţi, performanțe educaționale,

education, revolution 4.0, IoT, professionalism, specialists, Graduates, educational performance