Rolul strategiilor inovaționale de marketing în asigurarea avantajului competitive al IMM
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
420 49
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-04 12:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.138:334.72.012.63/.64 (1)
Probleme generale ale comerțului. Piața (811)
Forme de organizare și cooperare în activitatea economică (975)
SM ISO690:2012
ERHAN, Lica, GAUGAŞ, Tatiana. Rolul strategiilor inovaționale de marketing în asigurarea avantajului competitive al IMM. In: Center for Studies in European Integration Working Papers Series, 2020, nr. 15, pp. 58-70. ISSN -.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Center for Studies in European Integration Working Papers Series
Numărul 15 / 2020 / ISSN - /ISSNe 2537-6187

Rolul strategiilor inovaționale de marketing în asigurarea avantajului competitive al IMM

CZU: 339.138:334.72.012.63/.64

Pag. 58-70

Erhan Lica, Gaugaş Tatiana
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 18 aprilie 2021


Rezumat

Importanța subiectului constă în faptul că avantajul competitiv joacă un rol cheie pentru IMM-uri și poate rezulta din obținerea și utilizarea informațiilor curente și veridice în luarea deciziilor la toate nivelurile ierarhice. Literatura IMM recunoaște că firmele mici nu pot concura folosind economii de scară; prin urmare, avantajul lor competitiv constă în dezvoltarea de produse sau procese inovatoare, care depind de informațiile corecte despre piață și clienți. Interacțiunea și participarea la activități sociale, comerciale și comerciale, activitățile de rețea fiind principala sursă de informații de piață care stau la baza planificării IMM-urilor. Practicile de marketing creative, alternative și inovative pot ajuta chiar și sub influența constrângerilor de resurse financiare. Conform datelor CE, aproximativ două treimi din creșterea economică a Europei din ultimele decenii a fost generată de inovație. Fiecare euro investit în cadrul programului european de cercetare și inovare Horizon Europe poate genera o rentabilitate de până la 11 euro din PIB pe parcursul a 25 de ani. Comisia se așteaptă ca investițiile în cercetare și inovare să genereze până la 100.000 de noi locuri de muncă în cercetare și inovare în perioada 2021-2027. Literatura de specialitate a legat comportamentele de marketing ale IMM-urilor cu inovația, prin formarea și menținerea diferențierii materiale competitive. Scopul acestui articol este de a identifica și defini rolul marketingului în inovație, de a oferi „concepte, instrumente și infrastructură pentru a reduce„ decalajul ”dintre inovație și poziționarea pe piață pentru a obține un avantaj competitiv durabil. Marketingul inovator încorporează toate activitățile de marketing ale IMM-urilor și este în mod clar ghidat de obiectivele de profit reactiv, ducând la schimbări continue și incrementale care pot servi drept elemente de intrare pentru îmbunătățirea activităților și practicilor existente. Metodologia cercetării: autorii au folosit revizuirea literaturii pentru a fundamenta baza teoretică a subiectului cercetat și anal

Cuvinte-cheie
marketing inovaţional, strategii inovaționale de marketing