Articolul precedent |
Articolul urmator |
634 62 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-22 17:09 |
SM ISO690:2012 BEȚIVU, Aurelia. Beneficiile camerei senzoriale pentru dezvoltarea copiilor cu cerințe educaționale speciale. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 4, 19 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2018, Ediţia 4, pp. 266-268. ISBN 978-9975-3276-1-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii Ediţia 4, 2018 |
||||||
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" 4, Bălți, Moldova, 19 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 266-268 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This paper examines the influence of multi sensory environments as a specific educational strategy and/or therapy used for the development of children with special educational needs. For achieving specific and measurable educational and therapeutic goals, these rooms must be designed and equipped to stimulate the senses, relax and relieve stress and anxiety. Multi sensory stimulation provides opportunities for bridging the barriers of children with special educational needs. |
||||||
Cuvinte-cheie special needs, educational strategies, sensory rooms, Equipment, benefits |
||||||
|