Benefits of the sensory room for the development of children with special educational needs
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
634 62
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-22 17:09
SM ISO690:2012
BEȚIVU, Aurelia. Beneficiile camerei senzoriale pentru dezvoltarea copiilor cu cerințe educaționale speciale. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 4, 19 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2018, Ediţia 4, pp. 266-268. ISBN 978-9975-3276-1-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediţia 4, 2018
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
4, Bălți, Moldova, 19 octombrie 2018

Benefits of the sensory room for the development of children with special educational needs

Beneficiile camerei senzoriale pentru dezvoltarea copiilor cu cerințe educaționale speciale


Pag. 266-268

Bețivu Aurelia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2021


Rezumat

This paper examines the influence of multi sensory environments as a specific educational strategy and/or therapy used for the development of children with special educational needs. For achieving specific and measurable educational and therapeutic goals, these rooms must be designed and equipped to stimulate the senses, relax and relieve stress and anxiety. Multi sensory stimulation provides opportunities for bridging the barriers of children with special educational needs.

Cuvinte-cheie
special needs, educational strategies, sensory rooms, Equipment, benefits