Programul de consiliere și formare adresat părinților „Școala părinților eficienți și ompetenți”/ PCFȘPEC
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
408 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 20:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.262 (50)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3901)
SM ISO690:2012
CEBAN, Veronica. Programul de consiliere și formare adresat părinților „Școala părinților eficienți și ompetenți”/ PCFȘPEC. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 1(23), pp. 138-146. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.138-146
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(23) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Programul de consiliere și formare adresat părinților „Școala părinților eficienți și ompetenți”/ PCFȘPEC

Counselling and training program for parents “School of efficient and competent parents”/ CTPSECP

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.138-146
CZU: 37.018.262

Pag. 138-146

Ceban Veronica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2021


Rezumat

Familia ca instituție socială fundamentală necesită sprijin, orientare și ghidare în scopul abilitării părinților cu unele cunoștințe, priceperi, deprinderi și competențe parentale pozitive, care ar asigura un climat autentic și armonios pentru dezvoltarea personalității copilului. Acest deziderat major este reflectat și în multe acte reglatorii și documente sectoriale naționale, care prevăd sprijinirea familiei. În acest context, coordonata experimentală a cercetării noastre s-a fundamentat pe elaborarea și desfășurarea Programului de consiliere și formare adresat părinților ”Școala părinților eficienți și competenți”/PCFȘPEC, care asigură realizarea dezideratului mai sus precizat. Chintesența, scopul, obiectivele și rezultatele programului vor fi reflectate în acest articol.

The family as a social fundamental institution, needs support and guidance in order to empower parents with knowledge, skills, abilities and positive parenting skills, which would ensure an authentic and harmonious climate for the child's personality development. This major goal is also reflected in many regulatory acts and national sectoral documents, which provide for the support of the family. In this context, the experimental coordinate of our research was based on the elaboration and development of the Counseling and training program for parents “School of efficient and competent parents”, which ensures the achievement of the above-mentioned desideratum. The quintessence, purpose, objectives and results of the program will be reflected in this article.

Cuvinte-cheie
familie, educație parentală pozitivă/EPP, competențe parentale pozitive/Cpp, Model psihopedagogic al educației parentale pozitive/MPEPP,

family, positive parental education, positive parental skills, Psychopedagogical model of positive parental education