Social and emotional competences of teachers – a new approach and a new meaning of the challenges brought by the context of school and class. Relational and emotional competences REC – ERASMUS+ strategic partnership, 2017-1-IT02-KA201-036763
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
393 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-22 05:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+159.922.7:37.014.25 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3846)
Psihologie (3327)
SM ISO690:2012
ROTARU, Ana-Maria. Social and emotional competences of teachers – a new approach and a new meaning of the challenges brought by the context of school and class. Relational and emotional competences REC – ERASMUS+ strategic partnership, 2017-1-IT02-KA201-036763. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 1(23), pp. 121-127. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.121-127
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(23) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Social and emotional competences of teachers – a new approach and a new meaning of the challenges brought by the context of school and class. Relational and emotional competences REC – ERASMUS+ strategic partnership, 2017-1-IT02-KA201-036763

Competențele sociale și emoționale ale cadrelor didactice - o nouă abordare și un nou sens în provocările contextului școlii și clasei de elevi. Competențele sociale și emoționale REC – parteneriat strategic ERASMUS+, 2017-1-IT02-KA201-036763

DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.121-127
CZU: 37.015.3+159.922.7:37.014.25

Pag. 121-127

Rotaru Ana-Maria
 
Colegiul Național de Artă „George Apostu”, Bacău
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2021


Rezumat

Approaches of teacher competences– impact and benefits Besides knowledge and academic performances (and more than these), the emotional and social abilities are real ways of measuring success and abilities to face the challenge that life brings to teachers. According to the same approach and to the same perspective of analysis, the success of the teacher depends on his/her theoretical and didactic knowledge, on his/her pedagogical skills, but also it depends on his/her ability to work with and manage the class of students. The welfare and the success in personal and professional life of the two actors from the educational background are closely related to social and emotional factors and demands the students and the teachers to owe social and emotional competences, as well.

Abordările competențelor profesorilor - impact și beneficii. Pe lângă cunoștințe și performanțe academice (și mai mult decât acestea), abilitățile emoționale și sociale sunt modalități reale de a măsura succesul și abilitățile, de a face față provocării pe care viața o aduce profesorilor. Conform acelorași abordări și perspective de analiză, succesul profesorului depinde de cunoștințele sale teoretice și didactice, de abilitățile sale pedagogice, dar și de capacitatea sa de a lucra și de a gestiona clasa de elevi. Starea de bine și succesul în viața personală și profesională a celor doi actori din mediul educațional sunt strâns legate de factorii sociali și emoționali și le solicită elevilor și cadrelor didactice să dețină și competențe sociale și emoționale.

Cuvinte-cheie
socio-emotional, success, education.socio-emotional, success, education,

socio-emoțional, succes, educaţie