Results of research of motivational sphere when teaching mathematics in the system of secondary vocational education of technical profile
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
402 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-07 17:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.851:373.5 (1)
Educație (14312)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2014)
SM ISO690:2012
DETCOVA, Ana. Results of research of motivational sphere when teaching mathematics in the system of secondary vocational education of technical profile. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 1(23), pp. 114-120. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.114-120
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(23) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Results of research of motivational sphere when teaching mathematics in the system of secondary vocational education of technical profile

Rezultatele cercetării sferei motivaționale la predarea matematicii în sistemul de învățământ profesional secundar cu profil tehnic

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.114-120
CZU: 372.851:373.5

Pag. 114-120

Detcova Ana
 
T.G. Shevchenko State University of Pridnestrovie, Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 14 aprilie 2021


Rezumat

In the course of scientific research, a pedagogical model for integrating mathematics in the system of secondary vocational education of a technical profile was developed. The specificity of the developed pedagogical model is that it is aimed at the implementation of interdisciplinary connections between mathematics and professional disciplines. The success of mastering professional skills directly depends on the motivation of the student. The study showed that the subject motivation of the learning of mathematics is composed of a variety of interrelated factors. The most important are the cognitive interest, the motive for preparing for professional activity, the motive for achieving success and personal selfaffirmation

În cursul cercetării științifice, a fost dezvoltat un model pedagogic pentru integrarea matematicii în sistemul de învățământ profesional secundar cu profil tehnic. Specificitatea modelului pedagogic dezvoltat este că acesta vizează implementarea conexiunilor interdisciplinare între matematică și disciplinele profesionale. Succesul însușirii abilităților profesionale depinde în mod direct de motivația elevului. Studiul a arătat că motivația subiectului învățării matematicii este compusă dintr-o varietate de factori interdependenți. Cele mai importante sunt interesul cognitiv, motivul pregătirii pentru activitatea profesională, motivul pentru obținerea succesului și autoafirmarea personală.

Cuvinte-cheie
mathematical education, secondary vocational education, professional motivation, pedagogical model, interdisciplinary communication,

educație matematică, învățământ profesional secundar, motivație profesională, model pedagogic, comunicare interdisciplinară