Educația – cea mai importantă revoluție din istoria omenirii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
434 29
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-06 20:20
SM ISO690:2012
ROŞCA, Simion. Educația – cea mai importantă revoluție din istoria omenirii. In: Pregătirea profesională a cadrelor pentru subdiviziunile Ministerului Afacerilor Interne şi alte organe de drept, 4 decembrie 2020, Chișinău. Chișinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al Academiei „Ştefan cel Mare” al MAI, 2021, pp. 151-162. ISBN 978-9975-121-76-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Pregătirea profesională a cadrelor pentru subdiviziunile Ministerului Afacerilor Interne şi alte organe de drept 2021
Conferința "Pregătirea profesională a cadrelor pentru subdiviziunile Ministerului Afacerilor Interne şi alte organe de drept"
Chișinău, Moldova, 4 decembrie 2020

Educația – cea mai importantă revoluție din istoria omenirii


Pag. 151-162

Roşca Simion
 
Academia „Ştefan cel Mare“ a MAI al Republicii Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 6 aprilie 2021


Rezumat

Educația, percepută până în prezent mai mult sub aspect cultural, social, moral capătă o importanță existențială tot mai o pronunțată. În contextul problemelor globale ale omenirii educația devine baza existenței sociale. Numai prin educație civilizația umană are șanse de a ieși din impactul generat de epuizarea resurselor naturale și energetice, poluarea mediului ambiant, efectele negative ale globalizării în plan cultural și moral. Se mai spune că secolul XXI va fi secolul aurului cenușiu sau nu va fi deloc. În acest context tot mai evident apare întrebarea: cum trebuie făcută educația în această eră a informatizării, globalizării, în contextul provocărilor demografice majore

Education, perceived so far more in terms of culture, social, moral, is gaining more and more pronounced existential importance. In the context of the global problems of Mankind, Education becomes the basis of social existence. Only through education does human civilization have a chance to get out of the impact generated by the depletion of natural and energy resources, environmental pollution, the negative effects of globalization in cultural and moral terms. It is also said that the 21st century will be the century of gray gold or it will not be at all. In this context, the question becomes more and more obvious: how should education be done in this era of computerization, globalization, in the context of major demographic challenges

Cuvinte-cheie
educaţia, învățarea, instruirea, criza educației, evaluarea internațională.,

education, learning, training, education crisis, international evaluation.