Negocierea de afaceri în relaţiile de negociere cu furnizorii prin prisma sistemului iso 9001
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
673 45
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 18:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.138:334.72 (5)
Probleme generale ale comerțului. Piața (816)
Forme de organizare și cooperare în activitatea economică (976)
SM ISO690:2012
GÎDILICA, Constantin. Negocierea de afaceri în relaţiile de negociere cu furnizorii prin prisma sistemului iso 9001. In: Promovarea valorilor social-economice în contextul integrării europene, 11 decembrie 2020, Chișinău. Chisinau–Cazan–Galati: Tipografia „Adrilang“, 2020, pp. 156-163. ISBN 978-9975-3423-3-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Promovarea valorilor social-economice în contextul integrării europene 2020
Conferința "Promovarea valorilor social-economice în contextul integrării europene"
Chișinău, Moldova, 11 decembrie 2020

Negocierea de afaceri în relaţiile de negociere cu furnizorii prin prisma sistemului iso 9001

CZU: 339.138:334.72

Pag. 156-163

Gîdilica Constantin
 
Școala doctorală Științe Economice și Demografice, USM
 
 
Disponibil în IBN: 1 aprilie 2021


Rezumat

Îmbunătăţirea continuă a sistemului de management al calităţii, prin conformarea strictă cu specificaţiile ISO 9001, pentru a face ca sistemul să funcţioneze la capacitate maximă, generând rezultate economice maxime. Eficacitatea relaţiei stabilită cu un furnizor depinde şi de calitatea acestuia. Atunci când o companie optează pentru un anumit furnizor, se contează că partenerul ales va corespunde la maxim exigenţelor şi nevoilor întreprinderii. Dezvoltarea prosperă a întreprinderii, majorarea performanțelor şi a competitivităţii ei, se pot realiza doar prin suprapunerea intereselor economice şi orientarea într-o direcţie a partenerilor în amonte. În rezultatul studiului autorul recomandă implementarea sistemului de calitate în procesele de negociere cu furnizorii.

Continuous improvement of the quality management system, by strict compliance with ISO 9001 specifications, in order to make the system operate at maximum capacity, generating maximum economic results. The effectiveness of the relationship established with a supplier also depends on its quality. When a company opts for a specific supplier, it is important that the chosen partner will fully meet the requirements and needs of the company. The prosperous development of the enterprise, the increase of its performances and competitiveness, can be achieved only by the overlapping of economic interests and the orientation in a direction of the upstream partners. As a result of the study, the author recommends the implementation of the quality system in the negotiation processes with suppliers.

Cuvinte-cheie
sistem de management, furnizori, întreprinderi, negocieri,

management system, suppliers, enterprises, negotiations