Articolul precedent |
Articolul urmator |
475 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-14 23:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
338.43(478) (48) |
Producție și servicii în funcție de sectoarele economice (1497) |
SM ISO690:2012 GRIBINCEA, Corina, GRIBINCEA, Alexandru. Inovațiile modelatoare de viitor. In: Promovarea valorilor social-economice în contextul integrării europene, 11 decembrie 2020, Chișinău. Chisinau–Cazan–Galati: Tipografia „Adrilang“, 2020, pp. 148-155. ISBN 978-9975-3423-3-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Promovarea valorilor social-economice în contextul integrării europene 2020 | |||||
Conferința "Promovarea valorilor social-economice în contextul integrării europene" Chișinău, Moldova, 11 decembrie 2020 | |||||
|
|||||
CZU: 338.43(478) | |||||
JEL: C32, E42, G13 | |||||
Pag. 148-155 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
The impact of socio-economic innovation, state-of-the-art technologies, new materials consists in optimizing the use of resources. Promoting innovation is largely due to innovative knowledge progress in creating new products and services and therefore new markets. Firms need to create "sensational strategies" for the subsequent creation of temporary monopolies, instead of supporting traditional competitive business strategies. For example, financial resources - to increase comparative and competitive advantages; organizational resources for exploiting economies of scale. this allows you to reduce long-term production costs, technological resources for the implementation of resource and energy conservation measures. this allows you to reduce costs and improve product quality. |
|||||
Cuvinte-cheie Competition, innovation, technological advantages, pandemic, crisis, cutting-edge technologies, new materials, creativity., concurenţă, inovare, avantaje tehnologice, pandemie, criză, tehnologii de vârf, materiale noi, creativitate |
|||||
|