Provocări și solicitări de rol în mediul universitar: conflictul studii-muncă-familie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
506 67
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 17:38
SM ISO690:2012
COJOCARU, Natalia, ŞAITAN, Viorica. Provocări și solicitări de rol în mediul universitar: conflictul studii-muncă-familie. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2016, Cahul. Cahul: Tipografia "Centrografic", 2016, Vol.2, pp. 58-61. ISBN 978-9975-88-011-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.2, 2016
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2016

Provocări și solicitări de rol în mediul universitar: conflictul studii-muncă-familie


Pag. 58-61

Cojocaru Natalia, Şaitan Viorica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 31 martie 2021


Rezumat

In the last years, organizational research focused on the study of work-family conflict designating the inability of employees to appropriately respond to challenges related to their professional and family roles. In some cases, this conflict can acquire a tridimensional nature when work, family and studies come at play concomitantly. The strain may arise in this case from the difficulty to juggle these three roles and manage time properly while trying to pursue studies successfully, accomplish professional tasks in an efficient manner and fulfill responsibilities related to parenthood, marriage or private life. The university reforms in recent years, which triggered more academic pressures, prompted also further research interest to examine the work-family conflict among employees of higher education institutions. Research shows that currently the high level of stress faced by academics "erode" their ability to cope with their role pressures, causing work-family strain. In this context, we have proposed a theoretical analysis of the triple conflict (work-family studies) in the local academic context, which would support empirical approaches in further studies.