Comunicarea de marketing în managementul maladiilor netransmisibile
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
437 50
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-28 19:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
614.2:616.1/.8:005 (1)
Organizarea publică şi profesională a sănătăţii (871)
Patologia sistemului circulator, a vaselor sanguine. Tulburări cardiovasculare (975)
Patologia sistemului respirator. Tulburări ale organelor de respiraţie (2679)
Patologia sistemului digestiv. Tulburări ale tubului alimentar (5980)
Patologia sistemului limfatic, a organelor hemopoietice şi endocrine (9439)
Piele. Tegumente în general. Dermatologie clinică. Tulburări cutanate (13087)
Patologia sistemului urogenital. Boli urinare şi sexuale (genitale) (17077)
Patologia organelor de locomoţie. Sistemul osos şi locomotor (21455)
Neurologie. Neuropatologie. Sistem nervos (26715)
Management (1890)
SM ISO690:2012
GOMA, Ludmila, CAZACU, Agafia. Comunicarea de marketing în managementul maladiilor netransmisibile. In: Sănătatea, medicina și bioetica în societatea contemporană: Studii inter și pluridisciplinare, Ed. Ediția a 3-a, 6-7 noiembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2020, Ediția a 3-a, pp. 337-345. ISBN 978-9975-56-805-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sănătatea, medicina și bioetica în societatea contemporană
Ediția a 3-a, 2020
Conferința "Sănătatea, medicina şi bioetica în societatea contemporană: studii inter şi pluridisciplinare"
Ediția a 3-a, Chişinău, Moldova, 6-7 noiembrie 2020

Comunicarea de marketing în managementul maladiilor netransmisibile

Marketing communication in the management of noncommunicable diseases

CZU: 614.2:616.1/.8:005

Pag. 337-345

Goma Ludmila, Cazacu Agafia
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 30 martie 2021


Rezumat

Considering that noncommunicable diseases are the result of a combination of factors (including environmental and behavioral) and can be prevented by eliminating risk factors, this paper proposes the application of health care marketing in health promotion activities. Certain strategies and techniques are proposed, addressing communication messages and promoting pro – health behavior that can contribute to improving public health. It was established that in the town Chisinau, the prevalence of noncommunicable diseases in 2016-2018 is increasing, the incidence is higher in the population of children than in the population of adults, the most common diseases in both cases being the respiratory system. Morbidity is higher in the rural sector of Chisinau. In all the researched districts, the main causes of morbidity among adults are cardiovascular and respiratory diseases. More than half of the respondents state that they do not follow a balanced diet and an optimal work and rest regime. At the same time, they do not practice physical activity and in their free time he prefers predominantly sedentary activities. The most truthful source of information is the conversations with the medical workers, but in only 25.8% of the medical workers provide information on the prophylaxis of diseases and the importance of a healthy lifestyle. Regardless of how they receive information, 58% do not tend to change their behavior at all. The interviewees consider the communication in the medical system as very important (60.6%), important (29.5%), of medium importance (9.8%), unimportant (0).