Formarea şi dezvoltarea culturii organizaţionale în contextul economiei concurenţiale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
294 28
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-03 10:44
SM ISO690:2012
SANDULACHI, Veronica. Formarea şi dezvoltarea culturii organizaţionale în contextul economiei concurenţiale. In: Strategii şi politici de management în economia contemporană, Ed. 2, 29-30 martie 2013, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2013, Ediţia 2, pp. 107-111. ISBN 978-9975-75-635-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Strategii şi politici de management în economia contemporană
Ediţia 2, 2013
Conferința "Strategii şi politici de management în economia contemporană"
2, Chişinău, Moldova, 29-30 martie 2013

Formarea şi dezvoltarea culturii organizaţionale în contextul economiei concurenţiale


Pag. 107-111

Sandulachi Veronica
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
Disponibil în IBN: 23 martie 2021


Rezumat

In the new competitive environment, the economic development of companies, is impossible without an integrated vision of the role and necessity of organizational culture as a key parameter included in the formula of business success. An effective organizational culture contributes to increasing the profitability and attractiveness of the company, increasing productivity and employee loyalty by providing a favorable psychological climate for them, giving it a strong competitive advantage. For these reasons, a major responsibility of management is effective and targeted formation and development processes of organizational culture.

Cuvinte-cheie
cultura organizaţională, economie concurențială, leader, personal, eficienţă, formare și dezvoltare.