Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
388 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-08-07 10:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.147-057.875 (5) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2565) |
SM ISO690:2012 BULAT-GUZUN, Ana. Evaluarea progresului studenților în demersul bazat pe competențe. In: Revistă de știinţe socioumane , 2020, nr. 3(46), pp. 36-45. ISSN 1857-0119. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revistă de știinţe socioumane | ||||||
Numărul 3(46) / 2020 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X | ||||||
|
||||||
CZU: 378.147-057.875 | ||||||
Pag. 36-45 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Evaluarea este o acțiune de cunoaștere a unor fenomene, a rezultatelor unei activități, a stării și funcționalității unui sistem. Ea este realizată cu un scop distinct, în baza unor criterii adecvate obiectivelor fixate, în scopul adoptării unei decizii referitoare la ameliorarea acestei entități. Paradigma competențelor este marcată de o ruptură epistemologică: trecerea de la o epistemologie pozitivistă a cunoștințelor la o epistemologie a complexității. Astfel, evaluarea în demersul bazat pe competențe devine una complexă, deoarece competența presupune o serie de operații: mobilizarea de resurse adecvate, verificarea pertinenţei acestor resurse, articularea lor eficientă, abordarea contextuală, verificarea corectitudinii rezultatului ș.a. În acest context pedagogic nou, conceperea evaluării va fi ghidată de reguli specifice: concentrarea pe dezvoltarea competențelor, și nu pe redarea strictă a cunoștințelor; integrarea diferitor noțiuni și competențe deja dezvoltate; fixarea pe situații complexe și integrate în familii de situații. Utilizarea criteriilor în evaluarea competențelor în situații complexe prezintă multiple avantaje, precum: note corecte, valorificarea caracteristicilor pozitive ale studenților, identificarea studenților în situaţii de eșec academic. |
||||||
Cuvinte-cheie evaluare, competențe, situații complexe, criterii de evaluare, assessment, skills, complex situations, evaluation criteria. |
||||||
|