Considerații privind învățarea școlară și premisele de dezvoltare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
572 62
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 21:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.012 (40)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845)
SM ISO690:2012
FRANŢUZAN, Ludmila. Considerații privind învățarea școlară și premisele de dezvoltare. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica științelor exacte, 27-28 februarie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 5, pp. 12-23. ISBN 978-9975-76-324-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 5, 2021
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 27-28 februarie 2021

Considerații privind învățarea școlară și premisele de dezvoltare

CZU: 37.012

Pag. 12-23

Franţuzan Ludmila
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2021


Rezumat

Articolul prezintă o sinteză a rezultatelor cercetării din cadrul proiectului: 20.80009.0807.27Reconfigurarea procesului de învăţare din învăţământul general în contextul provocărilor societale. Cercetarea readuce în prim-plan un concept fundamental din domeniul știinţelor educaţiei: învăţarea școlară. Rezultatele obţinute din analiza și prelucrarea statistică a datelor privind viziunea părinţilor, a cadrelor didactice și a elevilor asupra procesului actual de învăţare au scos la iveală neajunsuri și deficienţe ale învăţării ce constituie premise temeinice pentru reconfigurarea procesului de învăţare în învăţământul general la ariile curriculare Limbă și Comunicare, Matematică și Știinţe, Educaţie socioumanistică, Arte. Atitudinile, viziunile pe care leam analizat confirm că învăţarea este o funcţie mai degrabă de conștientizare decât de instruire, iar posibilităţile de învăţare astăzi sunt mult mai vaste și diferite. Prin urmare, formarea unei culturi a învăţării în școală devine un mod necesar de formare și dezvoltare a personalităţii elevului.