Modern trends in the landscape of global consumption of wines
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
396 21
Ultima descărcare din IBN:
2023-02-14 17:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
663.2(100) (1)
Vin. Producerea vinului. Oenologie (442)
SM ISO690:2012
STURZA, Rodica. Modern trends in the landscape of global consumption of wines. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicații în dezvoltarea societății durabile de mâine, Ed. 3, 11-12 februarie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2021, Ediția 3, pp. 204-205. ISSN 2558 – 894X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural de ieri – implicații în dezvoltarea societății durabile de mâine
Ediția 3, 2021
Conferința "Yesterday’s heritage – implications for the development of tomorrow’s sustainable society"
3, Chişinău, Moldova, 11-12 februarie 2021

Modern trends in the landscape of global consumption of wines

Tendințe moderne în peisajul consumului global de vinuri

CZU: 663.2(100)

Pag. 204-205

Sturza Rodica
 
Technical University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 9 martie 2021


Rezumat

There is currently a global trend towards awareness of the importance of health, which contributes significantly to the decrease in the volume of alcoholic beverages consumed. It is manifested directly by a lower consumption of alcohol and a preference for products with a low percentage of alcohol, as well as by an organic, or so-called „natural”. Contrary to all expectations, this change it is particularly evident among the new generation of consumers. The notion of „personal well-being” is important, which motivates the purchase of „products for pleasure”, of the highest quality and in moderate quantities. This is accompanied by a predilection for handicrafts. There is also a general orientation for Premium wines, whose sales have steadily increased by 3% per year over the last decade globally, while their volume has only increased by 0.5% per year. Luxury brands have one of the most important markets. Awareness of the values and quality of production creates more and more expectations among consumers. They choose quality over quantity, which has encouraged the transition to state-of-the-art products. The most dynamic market segment in Europe is attested for wines and spirits. By volume, wine is the third most consumed alcoholic beverage. However, as the total volume of wine consumed globally a increased, per capita consumption decreased from 3.4 to 3.3 liters. Europe remains the largest consumer of wine, with a share of 58%, but total European consumption has fallen by 0.14% per year in the last decade. In contrast, wine consumption increased in other regions: in America, by 0.62% per year, with a volume share of 23%; Asia-Pacific, by 0.18% per year, 10% by volume; Africa and the Middle East, by 0.99% per year, 3% by volume. A true reciprocity is attested in the relationship between wine and gastronomy. Wine improves the flavors of the dish and, conversely, the dish - the bouquet of wine. As Olivier Poels remarks, „For so long, wine has been adapting to the dish, with the current trend being to finally give wine a central place at the table.”

Actualmente la nivel global există o tendință spre conștientizarea importanței sănătății, care contribuie semnificativ la scăderea volumului de băuturi alcoolice consumate. Se manifestă direct printr-un consum mai mic de alcool și o preferință pentru produsele cu un procent scăzut de alcool, precum și printr-o alegere preferată a băuturii cu conținut scăzut de calorii și chiar a produselor organice, sau numite „natural”. Împotriva tuturor așteptărilor, această schimbare este deosebit de evidentă în rândul noii generații de consumatori. Este importantă noțiunea „bunăstării personale”, care motivează achiziționarea „produselor pentru plăcere”, de primă calitate și în cantități moderate. Acest lucru este însoțit de o predilecție pentru produsele artizanale. Există, de asemenea, o orientare generală pentru vinurile Premium, ale căror vânzări au crescut constant cu 3% pe an în ultima decadă la nivel global, în timp ce volumul lor a crescut doar cu 0,5% pe an. Brandurile de lux prezintă una dintre cele mai importante piețe. Conștientizarea valorilor și calității producției creează din ce în ce mai multe așteptări în rândul consumatorilor. Ei aleg calitatea în locul cantității, ceea ce a încurajat trecerea la produse de ultimă generație. Cel mai dinamic segment de piață din Europa este atestat pentru vinuri și băuturi spirtoase. După volum, vinul este a treia băutură alcoolică cea mai consumată. Totuși, pe măsură ce volumul total de vin consumat la nivel global a crescut, consumul pe cap de locuitor a scăzut de la 3,4 la 3,3 litri. Europa rămâne cel mai mare consumator de vin, cu o cotă de 58%, însă consumul european total a scăzut cu 0,14% pe an în ultima decadă. În schimb, consumul de vin a crescut în alte regiuni: în America, cu 0,62% pe an, cu o cotă de volum de 23%; Asia-Pacific, cu 0,18% pe an, 10% în volum; Africa și Orientul Mijlociu, cu 0,99% pe an, 3% în volum. O adevărată reciprocitate se atestă în relația dintre vin și gastronomie. Vinul îmbunătățește aromele felului de mâncare și, invers, felul de mâncare – buchetul vinului. Așa cum remarcă Olivier Poels, „De atât de mult timp, vinul se adaptează la felul de mâncare, tendința actuală fiind de a acorda în cele din urmă vinului un loc central la masă”.