Evaluarea performanţelor funcţionarilor publici rezultate din activitatea de dezvoltare profesională
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
839 133
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 14:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.962.131:005.332.1:351.08 (1)
Tipuri de management (316)
Activități manageriale (431)
Activități specifice administrației publice (1071)
SM ISO690:2012
ROMANDAŞ, Nicolae, COJOCARU, Olesea. Evaluarea performanţelor funcţionarilor publici rezultate din activitatea de dezvoltare profesională. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale), 2021, nr. 3(143), pp. 143-149. ISSN 1814-3199. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4572463
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale)
Numărul 3(143) / 2021 / ISSN 1814-3199 /ISSNe 2345-1017

Evaluarea performanţelor funcţionarilor publici rezultate din activitatea de dezvoltare profesională

Assessing the performance of public officials based on the professional development activity

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4572463
CZU: 005.962.131:005.332.1:351.08

Pag. 143-149

Romandaş Nicolae, Cojocaru Olesea
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 7 martie 2021


Rezumat

În prezentul articol ne-am propus să examinăm problema privind evaluarea performanţelor funcţionarilor publici rezultate din activitatea de dezvoltare profesională la locul de muncă. În Republica Moldova, evaluarea performanţelor funcţionarilor publici rezultate din activitatea de dezvoltare profesională la nivelul administraţiei publice a apărut ca necesitate de îmbunătăţire a sistemului de management intern în cadrul autorităţii publice, care permite o mai bună pla-nificare, coordonare şi organizare a activităţii funcţionarului public, subdiviziunii/autorităţii publice. Iată de ce, la mo-mentul actual este absolut faptul că informaţiile colectate în timpul evaluării pot fi folosite de conducerea autorităţii publice pentru identificarea factorilor care au influenţat realizarea sau nerealizarea obiectivelor dezvoltării profesionale a funcţionarului public, orientate spre aprofundarea şi actualizarea cunoştinţelor, dezvoltarea abilităţilor şi modelarea atitudinilor necesare funcţionarului public pentru exercitarea eficientă a atribuţiilor funcţiei.

This article aims to examine the issue of the civil servants’ performance evaluation based on the workplace development work. The evaluation of civil servants' performance resulting from the professional development activity at the level of the public administration in the Republic of Moldova emerged as a necessity for the improvement of the internal management system within the public authority, which allows better planning, coordination and organisation of the activity of the civil servant, of the unit/ public authority. That is why it is now absolutely certain that the information gathered during the evaluation can be used by the public authority to identify the factors that have influenced the achievement or failure to achieve the professional development goals of the civil servant aimed at deepening and updating the knowledge and skills development and modelling the attitudes necessary for the civil servant to perform the duties of the office efficiently.

Cuvinte-cheie
funcţionar public, dezvoltare profesională, evaluare, instituţie publică, cunoştinţe profesionale,

civil servant, Professional development, evaluation, public institution, professional knowledge