Baza organizaţională a managementului strategic a turismului în Franţa
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
419 6
Ultima descărcare din IBN:
2022-11-21 22:38
SM ISO690:2012
КРОТЕНКО, Ирина. Организационная основа стратегического менеджмента национальной туристической сферы Франции. In: Particularităţile dezvoltării economiei mondiale în condiţiile globalizării, 15 aprilie 2016, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Relaţii Internaţionale din Moldova, 2016, pp. 531-546. ISBN 978-9975-3092-7-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Particularităţile dezvoltării economiei mondiale în condiţiile globalizării 2016
Conferința "Particularităţile dezvoltării economiei mondiale în condiţiile globalizării"
Chişinău, Moldova, 15 aprilie 2016

Baza organizaţională a managementului strategic a turismului în Franţa

Institutional framework of strategic management of France’s national tourism industry

Организационная основа стратегического менеджмента национальной туристической сферы Франции


Pag. 531-546

Кротенко Ирина
 
Молдавская экономическая академия
 
 
Disponibil în IBN: 4 martie 2021


Rezumat

Franţa, o direcţie turistică importantă a lumii contemporane, realiz-ează, în opinia noastră, o abordare complexă a managementului strategic din sfera turismului. Turismul este o ramură strategică pentru economia Franţei, care oferă 2 milioane locuri de muncă şi contribuie cu 7% la PIB. Fiind o direcţie prioritară a turismului global, Franţa a primit în anul 2014 84 mln. turişti. După aprecierile miniştrilor francezi, mai sunt rezerve de creştere a numărului turiştilor şi respectiv a veniturilor. Din acest motiv, Guvernul Franţei a elaborat şi adoptat Strategia Naţională a dezvoltării turismului pînă în anul 2020. Scopul acestei strategii este atingerea către anii 2020 a cantităţii de 100 mln turişti. Printre măsurile strategice, găsim creşterea volumului investiţiilor – 1 mlrd de euro în infrastructura nouă, dintre care 500 mln vor fi oferite ca împrumut la un procent minim pentru proprietarii hotelurilor, iar 400 mln vor fi investite în infrastructura locală şi în sfera serviciilor; 100 mln sunt rezervate pentru creditarea businessului mic. Ame-liorarea concretă a infrastructurii include şi reţelele de la aeroportul Charle de Goole şi Paris, reconstrucţia căii ferate Gara de Nord ş.a. Analiza experienţei avansate a Franţei din domeniul managemen-tului strategic a sferei naţionale a turismului ne permite să evidenţiem căile, formele şi metodele de activitate a guvernului francez. Autorul for-mulează recomandări pentru implementarea experienţei franceze în gesti-unea strategică a turismului din Republica Moldova.

As the largest tourist destination in the world France, we believe, provides an integrated approach to solving the problem of strategic man-agement of the national tourism industry. Tourism is a strategic sector for the French economy, counting 2 million jobs and bringing 7% of GDP. Nearly 84 million of tourists visited France in 2014, making it the world's leading tourist destination. However, according to the French Government, there are certain reserves of growth in the categories of inbound tourism and the amount of income received. That is why the French Government has developed and adopted for implementation National Tourism Development Strategy until 2020. The aim of this strategy is to achieve 100 million of tourists in 2020. Strategic measures also include the investment of €1 billion in new infrastructure, including €500 million in low-interest loans for hotel owners; €400 million in local infrastructure and services; €100 mil-lion in loans to small businesses. Specific infrastructure improvements include enhanced communica-tion between the airport Charles de Gaulle and Paris, reconstruction of the Gare du Nord railway hub and others. Study of France’s progressive expe-rience in the field of strategic management of the national tourism industry helped identify ways, forms and methods of the French Government actions in this direction. The article suggests recommendations on the implementa-tion of the French experience in the field of strategic tourism management of the Republic of Moldova.

Исследованы организационные основы стратегического ме-неджмента французской туристической индустрии. Раскрыты сущ-ность и содержание законодательной базы управления туризмом Франции, основы Стратегии развития туризма Франции до 2020 года и другие организационные меры по углублению стратегического менеджмента национальной туристической сферы. Предложены рекомендации по адаптации опыта Франции для управления тури-стической сферой Молдовы.

Cuvinte-cheie
management, strategie, strategie managerială a re-giunii, gestiunea turismului, experienţa gestiunii strategice a Franţei,

management, strategy, strategic management of the re-gion, tourism management, France’s experience of strategic management,

стратегический менеджмент, туризм, стратегия развития туризма, туристическая сфера Франции