Articolul precedent |
Articolul urmator |
419 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-11-21 22:38 |
SM ISO690:2012 КРОТЕНКО, Ирина. Организационная основа стратегического менеджмента национальной туристической сферы Франции. In: Particularităţile dezvoltării economiei mondiale în condiţiile globalizării, 15 aprilie 2016, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Relaţii Internaţionale din Moldova, 2016, pp. 531-546. ISBN 978-9975-3092-7-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Particularităţile dezvoltării economiei mondiale în condiţiile globalizării 2016 | ||||||
Conferința "Particularităţile dezvoltării economiei mondiale în condiţiile globalizării" Chişinău, Moldova, 15 aprilie 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 531-546 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Franţa, o direcţie turistică importantă a lumii contemporane, realiz-ează, în opinia noastră, o abordare complexă a managementului strategic din sfera turismului. Turismul este o ramură strategică pentru economia Franţei, care oferă 2 milioane locuri de muncă şi contribuie cu 7% la PIB. Fiind o direcţie prioritară a turismului global, Franţa a primit în anul 2014 84 mln. turişti. După aprecierile miniştrilor francezi, mai sunt rezerve de creştere a numărului turiştilor şi respectiv a veniturilor. Din acest motiv, Guvernul Franţei a elaborat şi adoptat Strategia Naţională a dezvoltării turismului pînă în anul 2020. Scopul acestei strategii este atingerea către anii 2020 a cantităţii de 100 mln turişti. Printre măsurile strategice, găsim creşterea volumului investiţiilor – 1 mlrd de euro în infrastructura nouă, dintre care 500 mln vor fi oferite ca împrumut la un procent minim pentru proprietarii hotelurilor, iar 400 mln vor fi investite în infrastructura locală şi în sfera serviciilor; 100 mln sunt rezervate pentru creditarea businessului mic. Ame-liorarea concretă a infrastructurii include şi reţelele de la aeroportul Charle de Goole şi Paris, reconstrucţia căii ferate Gara de Nord ş.a. Analiza experienţei avansate a Franţei din domeniul managemen-tului strategic a sferei naţionale a turismului ne permite să evidenţiem căile, formele şi metodele de activitate a guvernului francez. Autorul for-mulează recomandări pentru implementarea experienţei franceze în gesti-unea strategică a turismului din Republica Moldova. |
||||||
Cuvinte-cheie management, strategie, strategie managerială a re-giunii, gestiunea turismului, experienţa gestiunii strategice a Franţei, management, strategy, strategic management of the re-gion, tourism management, France’s experience of strategic management, стратегический менеджмент, туризм, стратегия развития туризма, туристическая сфера Франции |
||||||
|