Articolul precedent |
Articolul urmator |
423 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-23 15:27 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.954.4 (39) |
Psihologie (3327) |
SM ISO690:2012 RUSU, Marinela. Procesul creator din perspectiva dezvoltării. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 19 aprilie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2019, T, p. 67. ISBN 978-9975—84-088-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățământul artistic – dimensiuni culturale T, 2019 |
|||||
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale" Chişinău, Moldova, 19 aprilie 2019 | |||||
|
|||||
CZU: 159.954.4 | |||||
Pag. 67-67 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Lucrarea aduce în discuţie procesul de creaţie, interpretat din perspectiva teoriei dezvoltării. Astfel, sunt definite câteva elemente importante ale creaţiei, privite în decursul dezvoltării individuale, cum ar fi: legătura dintre sentimente şi cogniţie, dintre etapa de viaţă a copilăriei şi cea a maturităţii, rolul gândirii logico-ştiinţifice în dezvoltarea individuală, interdependenţa dintre rolul creatorului şi cel al criticului. Se realizează, de asemenea, corelaţia cu idei importante din teoria lui Piaget şi Freud, privind dezvoltarea individului şi dobândirea aptitudinilor sale creative. Este analizată diferenţa dintre gândirea artistică şi cea ştiinţifică, cât şi cele trei sisteme care stau la baza dezvoltării creative şi a individului, în general: a face, a percepe şi a simţi. Necesitatea fundamentării unei psihologii a artei, alături de o estetică principială privind genul de abilităţi, percepţii şi obiecte de artă, constituie un deziderat al studiului ştiinţific actual. Procesul creaţiei implică în măsuri diferite apelul, atât la gândirea ştiinţifică (cognitivă) cât şi la nivelul afectivităţii, cu toată gama sa complexă de trăiri individuale, de experienţe emoţionale, afective. |
|||||
Cuvinte-cheie proces creativ, dezvoltare, cogniţie, emoţii, personalitate |
|||||
|