Procesul creator din perspectiva dezvoltării
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
423 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-23 15:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.954.4 (39)
Psihologie (3327)
SM ISO690:2012
RUSU, Marinela. Procesul creator din perspectiva dezvoltării. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 19 aprilie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2019, T, p. 67. ISBN 978-9975—84-088-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul artistic – dimensiuni culturale
T, 2019
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale"
Chişinău, Moldova, 19 aprilie 2019

Procesul creator din perspectiva dezvoltării

CZU: 159.954.4

Pag. 67-67

Rusu Marinela
 
Institutul de Cercetari Economice şi Sociale “Gheorghe Zane” , Iaşi
 
Disponibil în IBN: 24 februarie 2021


Rezumat

Lucrarea aduce în discuţie procesul de creaţie, interpretat din perspectiva teoriei dezvoltării. Astfel, sunt definite câteva elemente importante ale creaţiei, privite în decursul dezvoltării individuale, cum ar fi: legătura dintre sentimente şi cogniţie, dintre etapa de viaţă a copilăriei şi cea a maturităţii, rolul gândirii logico-ştiinţifice în dezvoltarea individuală, interdependenţa dintre rolul creatorului şi cel al criticului. Se realizează, de asemenea, corelaţia cu idei importante din teoria lui Piaget şi Freud, privind dezvoltarea individului şi dobândirea aptitudinilor sale creative. Este analizată diferenţa dintre gândirea artistică şi cea ştiinţifică, cât şi cele trei sisteme care stau la baza dezvoltării creative şi a individului, în general: a face, a percepe şi a simţi. Necesitatea fundamentării unei psihologii a artei, alături de o estetică principială privind genul de abilităţi, percepţii şi obiecte de artă, constituie un deziderat al studiului ştiinţific actual. Procesul creaţiei implică în măsuri diferite apelul, atât la gândirea ştiinţifică (cognitivă) cât şi la nivelul afectivităţii, cu toată gama sa complexă de trăiri individuale, de experienţe emoţionale, afective.

Cuvinte-cheie
proces creativ, dezvoltare, cogniţie, emoţii, personalitate