Tehnici şi instumente de relaţii cu publicul (PR) în proiectul teatral
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
392 45
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 15:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.028+659.4 (1)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521)
Publicitate. Informare. Relații cu publicul (389)
SM ISO690:2012
ROZDOVAN, Liuba. Tehnici şi instumente de relaţii cu publicul (PR) în proiectul teatral. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 19 aprilie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2019, p. 39. ISBN 978-9975—84-088-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul artistic – dimensiuni culturale 2019
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale"
Chişinău, Moldova, 19 aprilie 2019

Tehnici şi instumente de relaţii cu publicul (PR) în proiectul teatral

CZU: 792.028+659.4

Pag. 39-39

Rozdovan Liuba
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 24 februarie 2021


Rezumat

Printre tendinţele actuale în desfăşurarea activităţilor culturale este tot mai frecvent utilizată noţiunea de proiect cultural sau artistic. Această tendinţă impune o dezvoltare a domeniului prin pregătirea managerilor culturali, organizarea eficientă a strategiei de comunicare în cadrul unui proiect. Orice proiect teatral rezultă din dorinţa şi necesitatea unui creator de a exprima şi a experimenta prin arta spectacolului. Fiind o societate de consum, succesul oricărui proiect teatral este marcat de modelul de comportament al oamenilor, de valorile spirituale ale consumatorului final, de impactul social şi educaţional al mesajului artistic. În aceste condiţii, un rol aparte revine relaţiilor cu publicul. Campania de PR în cadrul unui proiect artistic vine să atragă atenţia publicului, să transmită mesaje cu veridicitate şi credibilitate sporită, prin prisma emoţiilor, aşteptărilor, perceperii realităţii, necesităţilor sufleteşti ale consumatorului. Managerii în relaţiile cu publicul sunt persoanele care trebuie să posede o gândire profundă, cu capacităţi analitice şi strategice pentru a putea identifica soluţiile optime de promovare a proiectului teatral în dependenţă de publicul-ţintă. Strategic, campaniile de promovare sunt bine planificate, organizate, iar rezultatele necesită o evaluare permanentă. Planificarea unei strategii de PR presupune stabilirea unor obiective ce au ca scop transmiterea mesajului şi recepţionarea feedback-ului de la spectator. Schimbările ce intervin pe durata desfăşurării proiectului sunt un suport informaţional important pentru analiza tendinţelor, anticiparea unor erori de comunicare. Printre cele mai răspândite tehnici şi instrumente utilizate în relaţiile cu publicul pot fi menţionate: comunicatul de presă, materialele promoţionale imprimate, newletter-ul sau buletinul informativ, blogging-ul, social media marketing, evenimentele publice. În contextul dezvoltării tehnologiilor informaţionale unele dintre aceste tehnici ar părea să fie depăşite. Bunăoară, tot mai puţini utilizează adresa electronică (email-ul) pentru transmiterea/recepţionarea informaţiei. Însă acest instrument nu poate fi neglijat într-o campanie de promovare a unui produs teatral. Newletter-ul este o resursă accesibilă, care poate oferi conţinut util şi interesant consumatorilor de artă teatrală. Buletinul informativ poate fi expediat săptămânal sau lunar unui număr nelimitat de utilizatori ai email-ului, spre exemplu, spectatorilor care sunt abonaţi la sisteme de procurare online a biletelor la teatru, concerte, evenimente culturale, organizaţiilor din domeniu etc. Expedierea buletinului informativ este o metodă eficientă de a oferi publicului un mesaj emotiv, prin care gestionarii proiectului teatral confirmă importanţa menţinerii şi dezvoltării dialogului cu spectatorul. Buletinul trebuie să conţină o informaţie succintă (text, imagini, link-uri) despre eveniment, locaţie sau inst

Cuvinte-cheie
proiect teatral, arta spectacolului, relaţii cu publicul, comunicare, tehnici de promovare, marketing, manager