Articolul precedent |
Articolul urmator |
493 21 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-03 19:21 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013.43+316.74:37 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (789) |
SM ISO690:2012 ROŞCA, Simion. Paradigma interculturală în educaţie. In: Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane, 9-10 octombrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2020, pp. 161-174. ISBN 978-9975-3492-0-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane 2020 | ||||||
Conferința "Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane" Chişinău, Moldova, 9-10 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013.43+316.74:37 | ||||||
Pag. 161-174 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Pluralismul cultural european este produsul unei istorii lungi şi continue care implică acceptabilitatea altuia, toleranţa, coexistenţa plurală, dar cu şansa afirmării poziţiilor proprii. Există o identitate culturală europeană şi aceasta este constituită din istoria şi experienţa comună, decantată în miile de ani – Imperiul Roman, Creştinismul, Iluminismul, Umanismul, etc. Acest pluralism spiritual se explică prin anumite elemente fundamentale ale culturii: curentele religioase, care au fost întotdeauna transnaţionale, gândirea ştiinţifică, ce a circulat liberă din zorii epocii moderne, modelele şi curentele artistice, ideologiile. Dacă la început reflecţia asupra interculturalului în învăţământ a fost restrânsă doar la soluţionarea problemelor imigranţilor, astăzi se constată că vechea paradigmă nu mai este suficientă. O dată cu perspectiva construirii unui spaţiu unitar european, a internaţionalizării economiei, a globalizării informaţiilor, problemele se pun altfel. A învăţa recunoaşterea diversităţii codurilor culturale diferite, a şti să comunici într-un context intercultural, a lua cunoştinţă de propria identitate culturală, a fi capabil de a trece dincolo de stereotipuri şi prejudecăţi, de a cunoaşte mai bine instituţiile, caracteristicile sociale, formele de vieţuire din diverse ţări europene, acestea ar putea să fie obiectivele unei practici interculturale lărgite în educaţie. |
||||||
Cuvinte-cheie cultură, educaţie, educaţie interculturală, învățare intereculturală, pedagogie interculturală, diversitatea culturală, proces educaţional, culture, education, intercultural education, intercultural learning, intercultural pedagogy, cultural diversity, educational process |
||||||
|