Articolul precedent |
Articolul urmator |
461 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-10 23:26 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:028.02+37.091 (1) |
Probleme generale de didactică și metodică (1201) |
Biblioteconomie (689) |
Organizarea instruirii (530) |
SM ISO690:2012 CRISTEI, Tamara. Performanța unui lector avizat – un indiciu de valoare în înțelegerea axiologică a problemei securității umane. In: Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane, 9-10 octombrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2020, pp. 20-29. ISBN 978-9975-3492-0-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane 2020 | ||||||
Conferința "Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane" Chişinău, Moldova, 9-10 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:028.02+37.091 | ||||||
Pag. 20-29 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Tendințele actuale ale evoluției și implementării politicilor educației indică asupra unor probleme mai speciale, care, în etapele precedente se poziționau pe planul doi sau chiar trei al necesităților vitale ale societății. În atare situație s-a pomenit problema securității umane, care, de facto, face parte din nevoile de bază ale existenței omului. Valorile pragmatice ale afirmării rapide și eficiente ale tinerei personalități a evidențiat însă, în primul rând, performanța învățământului de calitate și a educării tinerilor lideri pentru societate, punând în umbră alte aspecte importante pentru formarea tinerei personalități, cum este și cea a securității umane. Acesta poate fi direcționat atât în spațiul disciplinelor filologice cât și în cel al activității individuale și al autoinstruirii prin lectura unor opere de referință la această temă. În vederea realizării acestui obiectiv, este necesară educarea cititorului în cheia modelului lectorului avizat, capabil să proceseze materialul citit la un nivel comprehensiv și hermeneutic, ceea ce reprezintă un indiciu evident atât al performanței subiectului educat cât și al nivelului educației actuale. |
||||||
Cuvinte-cheie competență lecturală, performanță lectorală, cititor inocent, lector avizat, lectura interpretativă, comprehensiune, cunoaştere, hermeneutică, securitate umană, reading competence, reading performance, innocent reader, knowledgeable reader, interpretive reading, comprehension, knowledge, hermeneutics, human security |
||||||
|