Performanța unui lector avizat – un indiciu de valoare în înțelegerea axiologică a problemei securității umane
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
461 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-10 23:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:028.02+37.091 (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1201)
Biblioteconomie (689)
Organizarea instruirii (530)
SM ISO690:2012
CRISTEI, Tamara. Performanța unui lector avizat – un indiciu de valoare în înțelegerea axiologică a problemei securității umane. In: Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane, 9-10 octombrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2020, pp. 20-29. ISBN 978-9975-3492-0-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane 2020
Conferința "Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane"
Chişinău, Moldova, 9-10 octombrie 2020

Performanța unui lector avizat – un indiciu de valoare în înțelegerea axiologică a problemei securității umane

The dimension of knowledge as a form of social integration reflected in modern romanian literature

CZU: 37.02:028.02+37.091

Pag. 20-29

Cristei Tamara
 
Liceul Teoretic Republican „Aristotel”, Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2021


Rezumat

Tendințele actuale ale evoluției și implementării politicilor educației indică asupra unor probleme mai speciale, care, în etapele precedente se poziționau pe planul doi sau chiar trei al necesităților vitale ale societății. În atare situație s-a pomenit problema securității umane, care, de facto, face parte din nevoile de bază ale existenței omului. Valorile pragmatice ale afirmării rapide și eficiente ale tinerei personalități a evidențiat însă, în primul rând, performanța învățământului de calitate și a educării tinerilor lideri pentru societate, punând în umbră alte aspecte importante pentru formarea tinerei personalități, cum este și cea a securității umane. Acesta poate fi direcționat atât în spațiul disciplinelor filologice cât și în cel al activității individuale și al autoinstruirii prin lectura unor opere de referință la această temă. În vederea realizării acestui obiectiv, este necesară educarea cititorului în cheia modelului lectorului avizat, capabil să proceseze materialul citit la un nivel comprehensiv și hermeneutic, ceea ce reprezintă un indiciu evident atât al performanței subiectului educat cât și al nivelului educației actuale.

Current trends in the evolution and implementation of education policies point to more special issues, which in the previous stages were positioned on the second or even three of the vital needs of society. In such a situation, the issue of human security was mentioned, which, de facto, is part of the basic needs of human existence. However, the pragmatic values of the fast and efficient assertion of the young personality highlighted, first of all, the performance of quality education and education of young leaders for society, overshadowing other important aspects for the formation of the young personality, such as human security. It can be directed both in the space of philological disciplines and in that of individual activity and self-instruction by reading reference works on this topic. In order to achieve this goal, it is necessary to educate the reader in the key model of the informed reader, able to process the material read at a comprehensive and hermeneutic level, which is an obvious indication of both the performance of the educated subject and the current level of education.

Cuvinte-cheie
competență lecturală, performanță lectorală, cititor inocent, lector avizat, lectura interpretativă, comprehensiune, cunoaştere, hermeneutică, securitate umană,

reading competence, reading performance, innocent reader, knowledgeable reader, interpretive reading, comprehension, knowledge, hermeneutics, human security