Noi tendinţe în evoluţia televiziunii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
503 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-24 20:30
SM ISO690:2012
PARFENTIEV, Boris. Noi tendinţe în evoluţia televiziunii. In: Probleme actuale ale arheologiei, etnologiei și studiului artelor, Ed. 6, 22-23 mai 2014, Chişinău. Chişinău: Institutul Patrimoniului Cultural al Academiei de Științe a Moldovei, 2014, Ediția 6, p. 108.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale arheologiei, etnologiei și studiului artelor
Ediția 6, 2014
Conferința "Probleme actuale ale arheologiei, etnologiei și studiului artelor"
6, Chişinău, Moldova, 22-23 mai 2014

Noi tendinţe în evoluţia televiziunii


Pag. 108-108

Parfentiev Boris12
 
1 Institutul Patrimoniului Cultural,
2 Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 februarie 2021


Rezumat

Digitalizarea constituie vectorul principal în evoluţia televiziunii. Procesul digitalizării permite o majorare spectaculoasă a numărului de canale recepţionate. Dacă în cazul televiziunii analogice de astăzi în banda unui canal de televiziune terestră este difuzat un singur program, apoi în format digital pot fi difuzate simultan până la 15 programe audiovizuale în baza aceleiaşi bande. Televiziunea digitală se aliază cu cealaltă invenţie de succes a umanităţii – internetul. Internet-televiziunea (IT-TV) elimină vizionările tradiţionale. Mai mulţi consumatori folosesc deja tablete, smartphone-uri sau laptopuri pentru a urmări programe TV. IT-TV vine cu mai multe avantaje: – oricând putem vedea programele TV ce au fost difuzate mai mult timp în urmă, fără să le fi înregistrat în prealabil; – obţinem posibilitatea de a modifica limba subtitrării sau dublării sonore a unor emisiuni; – putem opri şi reporni filmul, meciul sau emisiunea la care ne uităm, putem derula înainte şi înapoi conţinutul înregistrat; – obţinem posibilitatea de a viziona simultan două canale TV diferite; – putem privi programele la o calitate excepţională a imaginii şi a sunetului. Imaginea este de până la 5 ori mai bună decât standardul de astăzi, de tip analogic. Viitorul televiziunii este să ofere oamenilor ce vor, când vor şi cum vor. Telespectatorul îşi va perfecta personal programul emisiunilor televizate pentru vizionare. Ecranele multiple şi omniprezente (de la spaţiile de casă până la cele publice) vor oferi producătorilor de conţinut mai multe oportunităţi de a inova împreună cu audienţa şi vor solicita o mobilitate mai mare a conţinuturilor. Televizorul nu va rămâne un simplu sistem de recepţie. Viitorul înseamnă interactivitate. Telespectatorul, pe lângă imaginea de calitate superioară, va obţine posibilităţi mult mai mari de comunicare, fie ea şi virtuală, cu realizatorii de la postul de televiziune preferat, va putea participa activ la emisiuni, chiar să le schimbe conţinutul după plac. Odată cu interactivitatea, posturile de televiziune vor avea un feedback mult mai direct, real şi imediat în legătura cu conţinutul emisiunii şi cu ratingul acesteia.