Creativitate și etică în educația STEM
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
539 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-13 11:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015 (915)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885)
SM ISO690:2012
BURCĂ, Ioana. Creativitate și etică în educația STEM. In: Creativitatea şi dezvoltarea personală : dimensiuni psihologice și filozofice, 22-23 octombrie 2020, Iaşi. România, Iaşi: Performantica, 2020, Ediția a-XI-a, Vol. 1, pp. 106-110. ISBN 978-606-685-717-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creativitatea şi dezvoltarea personală : dimensiuni psihologice și filozofice
Ediția a-XI-a, Vol. 1, 2020
Conferința "Creativitatea şi dezvoltarea personală : dimensiuni psihologice și filozofice"
Iaşi, Romania, 22-23 octombrie 2020

Creativitate și etică în educația STEM

Creativity and ethics in STEM education

CZU: 37.015

Pag. 106-110

Burcă Ioana
 
Universitatea „Vasile Alecsandri”, Bacău
 
 
Disponibil în IBN: 11 februarie 2021


Rezumat

The purpose of the paper is to present the ethical aspects of using the STEM approach in education, from the perspective of developing creativity. The benefits it offers are many: developing problem-solving skills, facilitating cooperation, teamwork and communication, stimulating innovation, reducing student anxiety. However, it has been found at the level of the European Commission that there is a low interest of students in approaching STEM. On the one hand, the foundations of the integrated curriculum are elaborated in accordance with the STEM approach, and on the other hand, are analyzed the ethical aspects that are involved in the application of this innovative approach.

Cuvinte-cheie
STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics), creativity, ethical aspetcs