Articolul precedent |
Articolul urmator |
539 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-07-13 11:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015 (915) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885) |
SM ISO690:2012 BURCĂ, Ioana. Creativitate și etică în educația STEM. In: Creativitatea şi dezvoltarea personală : dimensiuni psihologice și filozofice, 22-23 octombrie 2020, Iaşi. România, Iaşi: Performantica, 2020, Ediția a-XI-a, Vol. 1, pp. 106-110. ISBN 978-606-685-717-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Creativitatea şi dezvoltarea personală : dimensiuni psihologice și filozofice Ediția a-XI-a, Vol. 1, 2020 |
||||||
Conferința "Creativitatea şi dezvoltarea personală : dimensiuni psihologice și filozofice" Iaşi, Romania, 22-23 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015 | ||||||
Pag. 106-110 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The purpose of the paper is to present the ethical aspects of using the STEM approach in education, from the perspective of developing creativity. The benefits it offers are many: developing problem-solving skills, facilitating cooperation, teamwork and communication, stimulating innovation, reducing student anxiety. However, it has been found at the level of the European Commission that there is a low interest of students in approaching STEM. On the one hand, the foundations of the integrated curriculum are elaborated in accordance with the STEM approach, and on the other hand, are analyzed the ethical aspects that are involved in the application of this innovative approach. |
||||||
Cuvinte-cheie STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics), creativity, ethical aspetcs |
||||||
|