Managementul dificultăţilor de învăţare la elevii cu deficit de atenţie şi hiperactivitate
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
532 64
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 13:13
SM ISO690:2012
PERETEATCU, Maria. Managementul dificultăţilor de învăţare la elevii cu deficit de atenţie şi hiperactivitate. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. 2, 27 aprilie 2018, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2018, Ediția 2-a, pp. 195-201. ISBN 978-9975-3260-0-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 2-a, 2018
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
2, Bălți, Moldova, 27 aprilie 2018

Managementul dificultăţilor de învăţare la elevii cu deficit de atenţie şi hiperactivitate


Pag. 195-201

Pereteatcu Maria
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 7 februarie 2021


Rezumat

This article addresses the issue of learning difficulties in schooling, manifested by hyperactive students with over-attention deficit. The article contains descriptions of the authors who have discovered this disease, providing information about its nature that involves problems related to lack of attention and hyperactivity - impulsivity. The symptoms that are characteristic of attention and hyperactivity disorder and the classification of learning difficulties in the view of different authors who meet with these students are elucidated. The detailed analysis of the bibliographic sources has allowed us to provide our teachers with some strategies that can strengthen the attention of over-attention hyperactive students.