Competența comunicativă interculturală în cadrul cursurilor de limbă engleză pentru scopuri specifice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
411 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-15 14:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.111'243:316.77 (1)
Limba engleză (671)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (789)
SM ISO690:2012
GUŢU, Ion. Competența comunicativă interculturală în cadrul cursurilor de limbă engleză pentru scopuri specifice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2020, nr. 10(140), pp. 159-166. ISSN 1811-2668. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4475408
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 10(140) / 2020 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Competența comunicativă interculturală în cadrul cursurilor de limbă engleză pentru scopuri specifice

Intercultural communicative competence in english for specific purposes courses

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4475408
CZU: 811.111'243:316.77

Pag. 159-166

Guţu Ion
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 2 februarie 2021


Rezumat

În acest articol ne-am propus să abordăm exigența și necesitatea cultivării competențelor comunicative interculturale în cadrul cursurilor de limbă engleză pentru scopuri specifice, fapt ce va facilita evoluția studentului într-un profesionist competent, capabil să interacționeze eficient cu persoane din medii culturale diverse. Încercăm efectuarea unei descrieri adecvate a competenței comunicării interculturale într-un context globalizat al locului de muncă, incluzând o revizuire a elementelor interculturale și proporția lor în cursurile ESS pentru diverse discipline. Ținem să analizăm adoptarea și adaptarea diverselor abordări de predare interculturală și activități de clasă ghidate de profesorii de ESS care preiau rolul de mediator în procesul de predare-învățare, folosind instrumente de evaluare pentru a măsura eficacitatea predării și evaluarea competenței de comunicare interculturală a studenților.

This article aims to address the difficulty and need for nurturing intercultural communication skills in the English for specific purposes courses, which will facilitate the students’ evolution into competent professionals able to interact effectively with people from diverse cultural backgrounds. We try to make an adequate description of the intercultural communicative competence in a global workplace context, including a review of intercultural elements and their proportion in the ESP courses for various disciplines. We want to analyze the adoption and adaptation of different intercultural teaching approaches and classroom activities guided by the ESP teachers who take on the role of mediator in teaching and learning; by using assessment tools to measure the effectiveness of teaching and evaluating the students’ intercultural communicative competence

Cuvinte-cheie
engleza pentru scopuri specifice (ESS), competență comunicativă interculturală (CCI), competenţă lingvistică, comunicare interculturală, conștientizare interculturală, interdisciplinaritate, lingvistică contrastivă,

English for Specific Purposes (ESP), Intercultural Communicative Competence (ICC), linguistic competence, intercultural communication, intercultural awareness, inter-disciplinarity, contrastive linguistics