Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
451 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-18 11:26 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
81`42:82-92 (3) |
Lingvistică. Limbi (4990) |
Literatură (3486) |
SM ISO690:2012 FERAFONTOV, Ana. Funcții ale paratextului în pamfletul publicistic. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2020, nr. 10(140), pp. 106-110. ISSN 1811-2668. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4475353 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice) | |||||
Numărul 10(140) / 2020 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009 | |||||
|
|||||
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4475353 | |||||
CZU: 81`42:82-92 | |||||
Pag. 106-110 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Elementele paratextuale au un rol semnificativ în recepționarea pamfletului, influențând modul de înțelegere și inter-pretare a textului. Titlul – element paratextual-cheie – este indispensabil în înțelegerea pamfletului și realizează mai multe funcții: informativă, comunicativă, de delimitare grafică, de reclamă, expresivă. Întrucât titlul este primul element cu care se confruntă cititorul, el trebuie să fie clar, concis și expresiv, ca să încurajeze lectura textului. Prin urmare, redactarea titlului este o sarcină deloc ușoară, pamfletarii fiind nevoiți să recurgă la diferite tehnici și procedee pentru sporirea ex-presivității titlului. Astfel, în titlurile de pamflet se întâlnesc frecvent, ca mărci ale oralității, ocazionalisme, cuvinte și expresii populare, familiare, vulgare, triviale. Un alt procedeu exploatat de pamfletari este parafrazarea proverbelor, zicătorilor, aforismelor cunoscute. Toate acestea, pe lângă faptul că informează cititorul referitor la conținutul textului și îl incită la lectură, mai exprimă și atitudinea autorului față de text/referent, dându-i cititorului cheia de interpretare a textului. |
|||||
Cuvinte-cheie paratext, titlu, pamflet, funcţie, informare, reclamă, expresivitate, paratext, title, pamphlet, function, information, advertisement, expressiveness |
|||||
|