Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
550 36 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-05 14:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3(430) (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3884) |
SM ISO690:2012 BUCUN, Nicolae. Psihologia şcolară în Germania, model european de bune practici. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 4(68), pp. 83-94. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4415169 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(68) / 2020 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4415169 | ||||||
CZU: 37.015.3(430) | ||||||
Pag. 83-94 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Experienţa Germaniei privind asigurarea asistenţei psihologice în educaţie este deosebit de valoroasă pentru statele europene, acumulată pe parcursul multor ani. În articolul de faţă, recomandăm exemplele de bune practici din sfera discutată ale acestei puteri mondiale, spre analiză şi discuţii, pentru a fi preluate, inclusiv de Republica Moldova, printre alte ţări. În contextul reformei educaţionale din anii ’70-’80 ai secolului trecut, psihologia şcolară din republica federală parlamentară s-a dezvoltat într-un sistem modern de consiliere şi sprijin. Deşi, iniţial, acest domeniu a fost înţeles ca reprezentând, în special, diagnostic şi testare, dar şi asistenţă pentru copii şi adolescenţi, psihologia şcolară din Germania acoperă, la ora actuală, o gamă largă de activităţi. |
||||||
Cuvinte-cheie psihologia şcolară din Germania, asistenţa psihologică în educaţie, state federale, psihologi şcolari, psihologie profesională, consiliere psihologică şcolară, Asociaţia Psihologilor Profesionişti din Germania, school psychology in Germany, psychological assistance in education, federal states, school psychologists, professional psychology, school psychological counseling, The Professional Association of German Psychologists |
||||||
|