Psihologia şcolară în Germania, model european de bune practici
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
550 36
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-05 14:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3(430) (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3884)
SM ISO690:2012
BUCUN, Nicolae. Psihologia şcolară în Germania, model european de bune practici. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 4(68), pp. 83-94. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4415169
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(68) / 2020 / ISSN 1811-5470

Psihologia şcolară în Germania, model european de bune practici

The school psychology in Germany, an european model of best practices

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4415169
CZU: 37.015.3(430)

Pag. 83-94

Bucun Nicolae
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 28 ianuarie 2021


Rezumat

Experienţa Germaniei privind asigurarea asistenţei psihologice în educaţie este deosebit de valoroasă pentru statele europene, acumulată pe parcursul multor ani. În articolul de faţă, recomandăm exemplele de bune practici din sfera discutată ale acestei puteri mondiale, spre analiză şi discuţii, pentru a fi preluate, inclusiv de Republica Moldova, printre alte ţări. În contextul reformei educaţionale din anii ’70-’80 ai secolului trecut, psihologia şcolară din republica federală parlamentară s-a dezvoltat într-un sistem modern de consiliere şi sprijin. Deşi, iniţial, acest domeniu a fost înţeles ca reprezentând, în special, diagnostic şi testare, dar şi asistenţă pentru copii şi adolescenţi, psihologia şcolară din Germania acoperă, la ora actuală, o gamă largă de activităţi.

Germany’s experience in providing psychological assistance in education is particularly valuable for European countries, accumulated over many years. In this article, we recommend the examples of best practices of this world power, for analysis and discussion, to be taken over, among other countries by the Republic of Moldova. In the context of the educational reform of the 1970s and 1980s of the last century, school psychology in this country has developed into a modern system of counseling and support. Although, initially, this field was understood as representing, in particular, diagnosis and testing, but also assistance for children and adolescents, school psychology in Germany currently covers a wide range of activities.

Cuvinte-cheie
psihologia şcolară din Germania, asistenţa psihologică în educaţie, state federale, psihologi şcolari, psihologie profesională, consiliere psihologică şcolară, Asociaţia Psihologilor Profesionişti din Germania,

school psychology in Germany, psychological assistance in education, federal states, school psychologists, professional psychology, school psychological counseling, The Professional Association of German Psychologists