Strategia calităţii: o exigenţă în atestarea personalului știinţific și știinţifico-didactic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
434 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-13 21:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.12 (219)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563)
SM ISO690:2012
CALLO, Tatiana. Strategia calităţii: o exigenţă în atestarea personalului știinţific și știinţifico-didactic. In: Intellectus, 2020, nr. 3-4, pp. 94-102. ISSN 1810-7079.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intellectus
Numărul 3-4 / 2020 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087

Strategia calităţii: o exigenţă în atestarea personalului știinţific și știinţifico-didactic

Quality Strategy: A Requirement in the Attestation of the Scientific and Scientific- Teaching Staff

CZU: 378.12

Pag. 94-102

Callo Tatiana
 
Agenţia Naţională de Asigurare a Calităţii în Educaţie și Cercetare (ANACEC)
 
 
Disponibil în IBN: 27 ianuarie 2021


Rezumat

Subiectul principal al acestui articol generează clarifi carea unor aspecte ale atestării personalului știinţifi c și știinţifi co-didactic din perspectiva necesităţii elaborării unei strategii a calităţii în domeniul respectiv. Apelată de către schimbările normative care se produc actualmente, pentru a le explica, din nou, ideea de modernizare a atestării este explicitată prin complexitatea instituţiei atestaţionale, care condiţionează strategia calităţii prin amploarea resurselor pe care le posedă şi le poate atrage şi prin amploarea obiectivelor previzionate. Încercarea articolului, în raport cu această orientare, este de a urma și de a clarifi ca pentru cei interesaţi esenţa unei strategii a calităţii și a dezvălui logica ei de reevaluare a faptelor atestaţionale și a extensiilor acestora. Articolul urmăreșre realizarea unui decupaj analitic care să facă inteligibil specifi cul atestării ca proces și ca produs, scopul, misiunea, viziunea și obiectivele elaborate la nivelul strategiei calităţii. Ideea strategizării calităţii în atestarea personalului știinţifi c și știinţifi co-didactic rămâne a fi una provocatoare în reevaluarea acesteia.

The main topic of this article generates the clarifi cation of some aspects of attestation of the scientifi c and scientifi c-teaching staff from the perspective of the need to develop a quality strategy in that fi eld. Called by the normative changes that are currently taking place, in order to explain them again, the idea of modernizing the attestation is made explicit by the complexity of the attestation institution, which conditions the quality strategy by the size of the resources it possesses and can attract and by the magnitude of the envisaged objectives. The quest of the article, in relation to this orientation, is to follow and clarify for those interested the essence of a quality strategy and to reveal its logic of re-evaluation of attestation facts and their extensions. The article aims to achieve an analytical cut-out that makes intelligible the specifi cs of attestation as a process and as a product, purpose, mission, vision and objectives developed in the quality strategy. The idea of strategizing the quality in the attestation of the scientifi c and scientifi c-teaching staff remains to be a challenging one in its re-evaluation.

Cuvinte-cheie
proces de atestare strategia calităţii calitate de proces calitate de produs a strategiza misiune strategică instituţia atestării sistem / proces atestaţional,

attestation process quality strategy process quality product quality to strategize strategic mission attestation institution attestation system/ process