Articolul precedent |
Articolul urmator |
278 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-07-20 15:22 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
81`32„19”(092)MarcusS. (1) |
Lingvistică. Limbi (5052) |
SM ISO690:2012 VRABIE, Diana. Solomon Marcus: pledoarie pentru „dialogul disciplinelor”. In: Relevanța și calitatea formării universitare: compentențe pentru prezent și viitor, 9 octombrie 2020, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2020, Volumul I, pp. 124-126. ISBN 978-9975-50-255-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Relevanța și calitatea formării universitare: compentențe pentru prezent și viitor Volumul I, 2020 |
||||||
Conferința "Relevanța și calitatea formării iniversitare: competențe pentru prezent și viitor" Bălți, Moldova, 9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 81`32„19”(092)MarcusS. | ||||||
Pag. 124-126 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
An interdisciplinary researcher, involved in various scientific fields, from the mathematical analysis and general topology to linguistics, poetics, semiotics and applications of mathematics in the natural sciences, Solomon Marcus has shown, from the beginning of his career, a deep interest in what regards the problems of education and a strong will in creating the premises for a dialogue of disciplines in the educational system. In the present study we will follow the plea for transdisciplinarity of the researcher, as reflected in his representative works: Singurătatea matematicianului (Mathematician‟s Loneliness), Copiii sub agresiune (Children under Aggression), Nevoia de oameni (The need for People) etc. |
||||||
Cuvinte-cheie transdisciplinarity, dialogue, cultural transfer, educational system |
||||||
|