Articolul precedent |
Articolul urmator |
304 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-12 17:43 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.13 (429) |
Educație (14306) |
SM ISO690:2012 VRABII, Violeta. Perspective ale dezvoltării personale pentru formarea cadrelor didactice. In: Relevanța și calitatea formării universitare: compentențe pentru prezent și viitor, 9 octombrie 2020, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2020, Volumul I, pp. 16-20. ISBN 978-9975-50-255-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Relevanța și calitatea formării universitare: compentențe pentru prezent și viitor Volumul I, 2020 |
||||||
Conferința "Relevanța și calitatea formării iniversitare: competențe pentru prezent și viitor" Bălți, Moldova, 9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.13 | ||||||
Pag. 16-20 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In the article are elucidated perspectives of the personal development of the teacher. Personal development as a complex formation of intrapersonal and interpersonal changes. Action, in this context, represents the power to lead the achieved result through communication to perfection. The primary principles of personal development such as truth, love and power are realized in the process of relational living. Personal development based on living levels is the ratio of manifestation of the Ego over time. Adult and teachers education in this context, represents all aspects of training / development that express the conscious relationship of the person with Himself and Others. |
||||||
Cuvinte-cheie teachers, personal development, adult education, principles of personal deve-lopment, living standards |
||||||
|