Influența mass-mediei și comportamentul agresiv
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
2075 468
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 13:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.624-053.6+659.3 (1)
Psihologie socială (960)
Publicitate. Informare. Relații cu publicul (389)
SM ISO690:2012
CEAUȘU, Felicia. The influence of the media and aggressive bahavior. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Dezvoltarea personală și educația pentru societate: temeiuri epistemologice actuale, 19-20 noiembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2020, Ediția a 4-a, pp. 67-69. ISBN 978-9975-152-62-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane
Ediția a 4-a, 2020
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane"
Chişinău, Moldova, 19-20 noiembrie 2020

Influența mass-mediei și comportamentul agresiv

The influence of the media and aggressive bahavior

CZU: 316.624-053.6+659.3

Pag. 67-69

Ceaușu Felicia
 
Institutul de Cercetari Economice şi Sociale “Gheorghe Zane” , Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 22 ianuarie 2021


Rezumat

Lucrarea prezintă efectele pe care le are mass-media, mai ales televiziunea, asupra personalității adolescentului și copilului în ceea ce privește comportamentul agresiv. Oamenii învață numai privindu-i pe ceilalți, deci iata importanța modelului pentru promovarea atitudinii agresive. Influența diverșilor factori (muzica, filmele, televiziunea, desenele animate) asupra personalității tânărului este prezentată în această lucrare. Violența de limbaj, de imagine, gestica violentă îi inspiră pe copii și îi predispune la „experimentarea lor în fapte”. Mai sunt abordate ideile de bază: efectul cathartic (eliberarea de frustări prin participarea imaginară la scenele violente); media constituie o sursa de stimulare a agresivitatii; agresivitatea mass-mediei intareste agresivitatea naturală a indivizilor; „ucenicia” prin observatie; cultura violentei. De asemenea vor fi investigate efectele violenței televizate, simptome și măsuri care pot fi luate pentru diminuarea lor. Violența ocupă unul dintre primele locuri, ca pondere pe canalele tv din întreaga lume. Deși în ultimii ani fenomenul violenței pe micul ecran a atras cele mai multe dezbateri publice, critici și sancțiuni, televiziunea continuă să transmită din ce în ce mai multă violență, iar telespectatorii din toata lumea, mai ales tinerii, caută cu aviditate aceste programe. Presa, scrisa sau audiovizuala, informează în permanență cu privire la diverse manifestări ale acestui fenomen. De la formele cele mai agresive, precum războaiele ori crimele, bătăile, violurile, furturile, distrugerile de bunuri, manifestările nevrotice declanșate de criza COVID și până la cele mai puțin șocante (dar nu mai puțin vinovate), cum ar fi violențele verbale, toate acestea susținute de o abundență de imagini violente, ce se perindă zilnic prin fața ochilor noștri.

The paper presents the effects that the media, especially television, has on the personality of the adolescent and the child in terms of aggressive behavior. People learn only by looking at others, so this is the importance of the model for promoting an aggressive attitude. The influence of various factors (music, movies, television, cartoons) on the personality of the young man is presented in this paper. Violence of language, image, violent gestures inspires children and predisposes them to „experiment in deeds”. The basic ideas are also approached: the cathartic effect (release of frustrations through imaginary participation in violent scenes); the media is a source of stimulation of aggression; the aggressiveness of the media strengthens the natural aggression of individuals; „Apprenticeship” through observation; culture of violence. The effects of televised violence, symptoms and measures that can be taken to reduce them will also be investigated. Violence occupies one of the first places, as a share on TV channels around the world. Although the phenomenon of violence on the small screen has attracted most public debate, criticism and sanctions in recent years, television continues to broadcast more and more violence, and viewers around the world, especially young people, are eagerly searching for these programs. The press, written or audiovisual, constantly informs about various manifestations of this phenomenon. From the most aggressive forms, such as wars or murders, beatings, rapes, thefts, destruction of property, neurotic manifestations triggered by the COVID crisis to the least shocking (but no less guilty), such as verbal violence, all these, supported by an abundance of violent images, perish daily before our eyes.

Cuvinte-cheie
mass-media, comportament agresiv, televiziune, personalitate, societate,

media, aggressive behavior, television, personality, society