Articolul precedent |
Articolul urmator |
2075 468 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-16 13:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.624-053.6+659.3 (1) |
Psihologie socială (960) |
Publicitate. Informare. Relații cu publicul (389) |
SM ISO690:2012 CEAUȘU, Felicia. The influence of the media and aggressive bahavior. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Dezvoltarea personală și educația pentru societate: temeiuri epistemologice actuale, 19-20 noiembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2020, Ediția a 4-a, pp. 67-69. ISBN 978-9975-152-62-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane Ediția a 4-a, 2020 |
||||||
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane" Chişinău, Moldova, 19-20 noiembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.624-053.6+659.3 | ||||||
Pag. 67-69 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Lucrarea prezintă efectele pe care le are mass-media, mai ales televiziunea, asupra personalității adolescentului și copilului în ceea ce privește comportamentul agresiv. Oamenii învață numai privindu-i pe ceilalți, deci iata importanța modelului pentru promovarea atitudinii agresive. Influența diverșilor factori (muzica, filmele, televiziunea, desenele animate) asupra personalității tânărului este prezentată în această lucrare. Violența de limbaj, de imagine, gestica violentă îi inspiră pe copii și îi predispune la „experimentarea lor în fapte”. Mai sunt abordate ideile de bază: efectul cathartic (eliberarea de frustări prin participarea imaginară la scenele violente); media constituie o sursa de stimulare a agresivitatii; agresivitatea mass-mediei intareste agresivitatea naturală a indivizilor; „ucenicia” prin observatie; cultura violentei. De asemenea vor fi investigate efectele violenței televizate, simptome și măsuri care pot fi luate pentru diminuarea lor. Violența ocupă unul dintre primele locuri, ca pondere pe canalele tv din întreaga lume. Deși în ultimii ani fenomenul violenței pe micul ecran a atras cele mai multe dezbateri publice, critici și sancțiuni, televiziunea continuă să transmită din ce în ce mai multă violență, iar telespectatorii din toata lumea, mai ales tinerii, caută cu aviditate aceste programe. Presa, scrisa sau audiovizuala, informează în permanență cu privire la diverse manifestări ale acestui fenomen. De la formele cele mai agresive, precum războaiele ori crimele, bătăile, violurile, furturile, distrugerile de bunuri, manifestările nevrotice declanșate de criza COVID și până la cele mai puțin șocante (dar nu mai puțin vinovate), cum ar fi violențele verbale, toate acestea susținute de o abundență de imagini violente, ce se perindă zilnic prin fața ochilor noștri. |
||||||
Cuvinte-cheie mass-media, comportament agresiv, televiziune, personalitate, societate, media, aggressive behavior, television, personality, society |
||||||
|