Articolul precedent |
Articolul urmator |
474 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-03 17:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:7 (89) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3901) |
ARTE. RECREAȚIE. DISTRACȚII. SPORT (5920) |
SM ISO690:2012 BEJAN, Petru. Corpul și esteticile augmentative. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Dezvoltarea personală și educația pentru societate: temeiuri epistemologice actuale, 19-20 noiembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2020, Ediția a 4-a, pp. 33-34. ISBN 978-9975-152-62-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane Ediția a 4-a, 2020 |
||||||
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane" Chişinău, Moldova, 19-20 noiembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:7 | ||||||
Pag. 33-34 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Tot mai multe proiecte estetice își propun să apropie arta de viața reală, până la a deveni coincidente. Expresiile „arta de a trăi”, „arta ca mod de viață”, „a trăi în chip artistic” ilustrează tocmai o atare suprapunere. Corpul poate fi și interfață în raport cu ceilalți, dar și instrumentul prin care ne putem dobândi încrederea și stima de sine. Acesta este contextul argumentativ în care Richard Schusterman vorbește despre „sine ca operă de artă”. „Estetica somatică”, în forma promovată de esteticianul american, se arată preocupată de „stilizarea sinelui” prin modelarea propriului trup. Aceasta are ca obiect corpul, așa cum este perceput de fiecare, astfel încât să ofere senzații plăcute sau reprezentări frumoase. În cadre generice, ea poate fi descrisă ca un studiu critic și filosofic al experienței, vizând utilizarea corpului drept loc al aprecierii estetice senzoriale și automodelării creative. |
||||||
Cuvinte-cheie arta de a trăi, sinele, corpul, estetica somatică, „art of living”, The Self, body, „somaesthetics” |
||||||
|