Aspecte psihopedagogice ale dezvoltării comportamentului moral în funcție de vârstă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
716 78
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 20:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+159.922.7 (88)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3882)
Psihologie (3362)
SM ISO690:2012
LUNGU, Viorelia. Aspecte psihopedagogice ale dezvoltării comportamentului moral în funcție de vârstă. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 4(22), pp. 195-203. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v22i4.195-203
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 4(22) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Aspecte psihopedagogice ale dezvoltării comportamentului moral în funcție de vârstă

Psychopedagogical aspects of the development of moral behavior in dependence of age

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v22i4.195-203
CZU: 37.015.3+159.922.7

Pag. 195-203

Lungu Viorelia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 20 ianuarie 2021


Rezumat

Formarea comportamentului moral se bazează pe acțiuni și deprinderi morale. Din perspectivă psihologică, pentru a dezvolta un comportament moral trebuie să ai o conștiință morală ce poate fi formată prin dimensiunile cognitivă, afectivă și volitivă. Dacă aspectul cognitiv are la bază elemente pedagogice (însușiri de norme, formarea de reprezentări, structurarea judecăților morale etc.), atunci aspectul afectiv și cel volitiv se explică psihologic (cum se formează prin perceperea trăirilor emoționale, a sentimentelor altruiste ale altora față de noi și ale noastre față de alții care trebuie să ducă, ca finalitate, la săvârșirea actului, la actele de voință). Personalitatea umană se exprimă prin comportament. Formarea conștiinței și a conduitei morale este în strânsă relație cu etapele psihogenetice ale dezvoltării omului. În funcție de faptul dacă se formează sau nu comportamentul moral la un anumit stadiu al vieții se dezvoltă și relațiile unui grup sau ale unei societăți, relații care pot fi adecvate sau defectuoase.

Forming moral behavior is based on moral actions and habits. From a psychological perspective, in order to develop moral behavior, you must have a moral conscience that can be formed through the cognitive, affective and volitional dimension. If the cognitive aspect is based on pedagogical elements (traits of norms, the formation of representations, and the structure of moral judgments, etc.), then the affective and the volitional aspect is psychologically outspoken (as they are formed by perceiving the emotional experiences, the altruistic feelings of others by us, and ours to others who must lead, as a finality, to the act, to the acts of will). Human personality is expressed by behavior. Formation of conscience and moral conduct is closely related to the psychogenic stages of human development. Depending on whether or not the moral behavior is formed at a certain stage in life, the relationships of a group or society that may be appropriate or defective develop.