Evaluarea bazată pe competențe în învățământul general
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
621 48
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-17 17:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.26:37.046.14 (1)
Educație (14220)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (246)
SM ISO690:2012
GOLUBIŢCHI, Silvia. Evaluarea bazată pe competențe în învățământul general. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 4(22), pp. 152-158. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v22i4.152-158
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 4(22) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Evaluarea bazată pe competențe în învățământul general

Competency-based assessment in general education

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v22i4.152-158
CZU: 371.26:37.046.14

Pag. 152-158

Golubiţchi Silvia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 20 ianuarie 2021


Rezumat

Evaluarea modernă este bazată pe „judecățile de valoare” ale elevilor, pe procesele cognitive ale elevului și centrată pe competențe, constituindu-se ca proces, oferind informații despre rezultatele școlare. La disciplinele școlare competența se obiectivizează, mai ales, prin atitudinea elevului față de sine și față de societate. O competență poate fi evaluată prin mai multe produse școlare. Produsul transdisciplinar, care este comun mai multor discipline școlare, permite evaluarea mai multor competențe. Evaluarea bazată pe competențe presupune capacitatea de transfer pentru rezolvarea problemelor concrete pentru situația nouă.

Modern assessment is based on students' "value judgments", on the student's cognitive processes and focused on skills, constituting itself as a process, providing information about school results. In school subjects, competence is objectified, especially through the student's attitude towards himself and towards society. A competency can be assessed through several products, and vice versa: the same product can allow the assessment of several competencies. Competency-based assessment involves assessing students' ability to transfer, to solve concrete problems they face in a new situation.

Cuvinte-cheie
evaluare, evaluare modernă, competenţă, performanţă, rezultat,

evaluation, modern evaluation, competence, performance, result