Articolul precedent |
Articolul urmator |
724 65 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 16:21 |
SM ISO690:2012 ANGHEL, Maria Laura, PRUNĂ, Nicoleta Daniela. Bune practici ale educației speciale și incluzive. In: Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv, 10 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, pp. 366-373. ISBN 978-9975-46-480-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv 2020 | ||||||
Conferința "Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv" Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
Pag. 366-373 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul de față își propune să evidențieze importanța strategiilor psihopedagogice în dezvoltarea competențelor cognitiv-comportamentale la elevii cu deficiență mintală integrați în învățământul de masă. „Educaţia incluzivă presupune un proces permanent de îmbunătăţire a instituţiei şcolare, având ca scop exploatarea resurselor existente, mai ales a resurselor umane, pentru a susţine participarea la procesul de învăţământ a tuturor elevilor din cadrul unei comunităţi‖ (MEN&UNICEF, 1999; HG nr.1251/2005). Şcoala de azi trebuie să îşi proiecteze cu claritate scopurile şi formele de sprijin adecvate pentru a primi toţi elevii, a le asigura acoperirea nevoilor lor educaţionale şi a oferi astfel posibilitatea înfloririi unei societăţi bazată pe accesibilitate, participare socială responsabilă şi colaborare. Pentru implementarea unei educaţii incluzive prin formarea continuă a profesioniştilor, este necesară implicarea acestora în grupuri de presiune pozitivă, dar şi antrenarea părinţilor şi a comunităţii ca parteneri în educaţie. ,,Scopul învățării este evoluția și, mințile noastre, spre deosebire de trupuri, pot continua să evolueze toată viața.,, Mortimer Adler |
||||||
Cuvinte-cheie strategia didactică, activizarea instruirii, comunicarea didactică eficientă, învățarea interactivă, elaborarea în comun a obiectivelor învățării, demonstrația, aplicația și feedbackul, evaluarea continuă a învățării, educație integrată și incluzivă |
||||||
|