Bune practici ale educației speciale și incluzive
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
724 65
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 16:21
SM ISO690:2012
ANGHEL, Maria Laura, PRUNĂ, Nicoleta Daniela. Bune practici ale educației speciale și incluzive. In: Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv, 10 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, pp. 366-373. ISBN 978-9975-46-480-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv 2020
Conferința "Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv"
Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2020

Bune practici ale educației speciale și incluzive


Pag. 366-373

Anghel Maria Laura, Prună Nicoleta Daniela
 
Necunoscută, România
 
 
Disponibil în IBN: 14 ianuarie 2021


Rezumat

Articolul de față își propune să evidențieze importanța strategiilor psihopedagogice în dezvoltarea competențelor cognitiv-comportamentale la elevii cu deficiență mintală integrați în învățământul de masă. „Educaţia incluzivă presupune un proces permanent de îmbunătăţire a instituţiei şcolare, având ca scop exploatarea resurselor existente, mai ales a resurselor umane, pentru a susţine participarea la procesul de învăţământ a tuturor elevilor din cadrul unei comunităţi‖ (MEN&UNICEF, 1999; HG nr.1251/2005). Şcoala de azi trebuie să îşi proiecteze cu claritate scopurile şi formele de sprijin adecvate pentru a primi toţi elevii, a le asigura acoperirea nevoilor lor educaţionale şi a oferi astfel posibilitatea înfloririi unei societăţi bazată pe accesibilitate, participare socială responsabilă şi colaborare. Pentru implementarea unei educaţii incluzive prin formarea continuă a profesioniştilor, este necesară implicarea acestora în grupuri de presiune pozitivă, dar şi antrenarea părinţilor şi a comunităţii ca parteneri în educaţie. ,,Scopul învățării este evoluția și, mințile noastre, spre deosebire de trupuri, pot continua să evolueze toată viața.,, Mortimer Adler

This article aims to highlight the importance of psycho-pedagogical strategies in the development of cognitive-behavioral skills in students with mental disabilities integrated into mainstream education. "Inclusive education involves a permanent process of improving the school institution, aiming to exploit existing resources, especially human resources, to support the participation in education of all students in a community" (MEN & UNICEF, 1999; GD no. 1251/2005). Today's school must clearly design its goals and appropriate forms of support to accommodate all students, ensure that their educational needs are met and thus offer the opportunity to flourish in a society based on accessibility, responsible social participation and collaboration. In order to implement an inclusive education through the continuous training of professionals, it is necessary to involve them in positive pressure groups, but also to train parents and the community as partners in education. "The purpose of learning is evolution, and our minds, unlike bodies, can continue to evolve throughout life." Mortimer Adler

Cuvinte-cheie
strategia didactică, activizarea instruirii, comunicarea didactică eficientă, învățarea interactivă, elaborarea în comun a obiectivelor învățării, demonstrația, aplicația și feedbackul, evaluarea continuă a învățării, educație integrată și incluzivă