Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
401 21 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-01 21:20 |
SM ISO690:2012 LEMONCHOIS, Myriam. Art et culture a l'ecole primaire: points de vue Quebecois. In: Artă şi Educaţie Artistică , 2009, nr. 3-4, pp. 74-82. ISSN 1857-0445. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Artă şi Educaţie Artistică | ||||||
Numărul 3-4 / 2009 / ISSN 1857-0445 | ||||||
|
||||||
Pag. 74-82 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Disciplinele şcolare care comportă în mod natural conţinuturi culturale sunt disciplinele artistice. Autoarea prezintă o conceptualizare a ideilor de abordare culturală (şi nu una tehnică sau "distractivă”) a disciplinelor artistice din învăţămîntulprimar, însoţită de exemple de aplicare practică a acestor idei în contextul unui proiect “şcoala/ galerie de artă”. Disciplinele artistice, care tradiţional aveau un rol secundar în raport cu disciplinele “fundamentale ", sunt astăzi plasate în centrul programelor şcolare din Québec. Este o decizie importantă, dar care nu elimină problematica educativă şi didactică din cadrul acestor materii de studiu. Pentru că noţiunea cheie a vocabularului - “cultura” - este departe de a fi una definită univoc. Autoarea studiului încearcă să precizeze categoriile de profesori în funcţie de perceperea noţiunii de “cultură" şi să argumenteze integrarea dimensiunii culturale în contextul educaţiei artistice şcolare prin prezentarea rezultatelor unui proiect realizat in Montréal, Québec. Conţinutul articolului este structurat în ordinea următoare: context teoretic - reprezentările definiţiei de “cultură” în mediul profesoral (patrimoniu, mediu social, tezaur), formulele acceptate pentru “învăţămînt artistic” (distincţie, emancipare, transformare); obiectivele şi metodele cercetării efectuate - conform proiectului artistic cultural “şcoala / galerie de arta rezultatele obţinute - profilare a trei categorii de profesori în contextul conexiunii “şcoala/ galerie de artă" ; concluzii. Cercetarea prezentată în articol este unul din exemplele care confirmă intenţiile oficiale de amplificare a dimensiunii culturale a artelor plastice în şcoala primară din Québec şi, în acelaşi timp, indică aspectele care necesită elucidare în continuare. |
||||||
|