Art et culture a l'ecole primaire: points de vue Quebecois
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
401 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 21:20
SM ISO690:2012
LEMONCHOIS, Myriam. Art et culture a l'ecole primaire: points de vue Quebecois. In: Artă şi Educaţie Artistică , 2009, nr. 3-4, pp. 74-82. ISSN 1857-0445.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Artă şi Educaţie Artistică
Numărul 3-4 / 2009 / ISSN 1857-0445

Art et culture a l'ecole primaire: points de vue Quebecois

Artă şi cultură in şcoala primară: viziuni din Quebec


Pag. 74-82

Lemonchois Myriam
 
Université de Montréal
 
 
Disponibil în IBN: 11 ianuarie 2021


Rezumat

Disciplinele şcolare care comportă în mod natural conţinuturi culturale sunt disciplinele artistice. Autoarea prezintă o conceptualizare a ideilor de abordare culturală (şi nu una tehnică sau "distractivă”) a disciplinelor artistice din învăţămîntulprimar, însoţită de exemple de aplicare practică a acestor idei în contextul unui proiect “şcoala/ galerie de artă”. Disciplinele artistice, care tradiţional aveau un rol secundar în raport cu disciplinele “fundamentale ", sunt astăzi plasate în centrul programelor şcolare din Québec. Este o decizie importantă, dar care nu elimină problematica educativă şi didactică din cadrul acestor materii de studiu. Pentru că noţiunea cheie a vocabularului - “cultura” - este departe de a fi una definită univoc. Autoarea studiului încearcă să precizeze categoriile de profesori în funcţie de perceperea noţiunii de “cultură" şi să argumenteze integrarea dimensiunii culturale în contextul educaţiei artistice şcolare prin prezentarea rezultatelor unui proiect realizat in Montréal, Québec. Conţinutul articolului este structurat în ordinea următoare: context teoretic - reprezentările definiţiei de “cultură” în mediul profesoral (patrimoniu, mediu social, tezaur), formulele acceptate pentru “învăţămînt artistic” (distincţie, emancipare, transformare); obiectivele şi metodele cercetării efectuate - conform proiectului artistic cultural “şcoala / galerie de arta rezultatele obţinute - profilare a trei categorii de profesori în contextul conexiunii “şcoala/ galerie de artă" ; concluzii. Cercetarea prezentată în articol este unul din exemplele care confirmă intenţiile oficiale de amplificare a dimensiunii culturale a artelor plastice în şcoala primară din Québec şi, în acelaşi timp, indică aspectele care necesită elucidare în continuare.