Articolul precedent |
Articolul urmator |
339 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-06-03 21:12 |
SM ISO690:2012 DUMBRĂVEANU, Roza. Cursuri masive online deschise în dezvoltarea profesorilor. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 22-23 martie 2018, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Seria 20, Vol.2, pp. 263-273. ISBN 978-9975-46-374-4; 978-9975-46-376-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 20, Vol.2, 2018 |
|||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" Seria XXI, Chișinău, Moldova, 22-23 martie 2018 | |||||
|
|||||
Pag. 263-273 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Massive Open Online Courses (MOOC) represent one of the opportunities for the professional development of the teachers. The paper describes some challenges for promoting MOOC in the education area. It emerged within the project Teachers’ Continuous Professional Training through Development of Massive Open Online Courses performed within the bilateral collaboration program Romania – Moldova. The MOOC movement is at the very early stage: the concept of MOOCs is new for teachers, the level of awareness on availability and usage of MOOCs is quite low among them. The paper investigates the challenges related with delivering MOOCs for the professional teacher development. |
|||||
|