Tehnici de dezvoltare a abilităţilor de comunicare nonviolentă a pedagogilor sociali
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
394 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-14 19:33
SM ISO690:2012
CREANGĂ (DAVIDESCU), Elena. Tehnici de dezvoltare a abilităţilor de comunicare nonviolentă a pedagogilor sociali. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 22-23 martie 2018, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Seria 20, Vol.2, pp. 189-198. ISBN 978-9975-46-374-4; 978-9975-46-376-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 20, Vol.2, 2018
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului"
Seria XXI, Chișinău, Moldova, 22-23 martie 2018

Tehnici de dezvoltare a abilităţilor de comunicare nonviolentă a pedagogilor sociali


Pag. 189-198

Creangă (Davidescu) Elena
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 11 ianuarie 2021


Rezumat

Social pedagogue works in a very diverse labor market, from health to educational environments, from public institutions to private ones. The activity of social pedagogue has in view helping all children in their general development in order to succeed in daily life. Using in practice the principles of nonviolent communication (NVC) helps social pedagogues to have more efficient relations with beneficiaries, to identify better children' needs and to contribute at social inclusion by promoting nonviolent values. That is why in this article we try to present the essence and principles of NVC, needed in the relation of social pedagogue with the beneficiary. Applying this model gives social pedagogues technics for developing abilities of nonviolent communication.