Articolul precedent |
Articolul urmator |
385 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-03 18:46 |
SM ISO690:2012 VINNICENCO, Elena. Perspectiva interculturală a educației în cadrul mediului educațional. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 22-23 martie 2018, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Seria 20, Vol.1, pp. 62-67. ISBN 978-9975-46-374-4; 978-9975-46-375-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 20, Vol.1, 2018 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" Seria XXI, Chișinău, Moldova, 22-23 martie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 62-67 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In this article, we describe the intercultural perspective of education within educational environment. Intercultural education derives from inequality in sociocultural relations which characterize the society and their repercussions on education. Relatively, regarding scholar educational activity, we can underline some intercultural components. In this context, we delimit a succession of intercultural competences needed for the settlement of some relational problems and effective interaction within informal educational environments. |
||||||
|