Articolul precedent |
Articolul urmator |
388 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-06 01:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:94(478+498) (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
Istoria Moldovei. Republica Moldova (67) |
Istoria României. Republica România (133) |
SM ISO690:2012 SUVAC, Sergiu. Analiza manualelor de istorie din Republica Moldova şi România privind promovarea valorilor naţionale, europene şi universale. In: Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic, Ed. 2, 27-28 martie 2020, Chişinău. Chişinău: Tipogragia Garomont Studio, 2020, Ediţia 2, pp. 371-381. ISBN 978-9975-3452-6-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic Ediţia 2, 2020 |
||||||
Simpozionul "Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic" 2, Chişinău, Moldova, 27-28 martie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:94(478+498) | ||||||
Pag. 371-381 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The long-term goal of studying history is to equip students with notions and knowledge about the development of human society and its historical development. Textbooks must form patriotic feelings for students, develop in their consciousness a spirit of promoting national, european and universal values. The textbook analysis provided by the Council of Europe reveals multiple pressures on school history: political pressures, changing education system, economic constraints, pedagogical styles, theories of learning and also, especially in the case of history, public pressures. I believe that every element of manipulation in history textbooks needs to be discussed, because only in such a format would a balance of coordinated values be reached for teaching the discipline |
||||||
Cuvinte-cheie curriculum, national values, history textbooks, European values, universal values |
||||||
|