Analiza manualelor de istorie din Republica Moldova şi România privind promovarea valorilor naţionale, europene şi universale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
388 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-06 01:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:94(478+498) (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Istoria Moldovei. Republica Moldova (67)
Istoria României. Republica România (133)
SM ISO690:2012
SUVAC, Sergiu. Analiza manualelor de istorie din Republica Moldova şi România privind promovarea valorilor naţionale, europene şi universale. In: Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic, Ed. 2, 27-28 martie 2020, Chişinău. Chişinău: Tipogragia Garomont Studio, 2020, Ediţia 2, pp. 371-381. ISBN 978-9975-3452-6-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic
Ediţia 2, 2020
Simpozionul "Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic"
2, Chişinău, Moldova, 27-28 martie 2020

Analiza manualelor de istorie din Republica Moldova şi România privind promovarea valorilor naţionale, europene şi universale

CZU: 37.016:94(478+498)

Pag. 371-381

Suvac Sergiu
 
Universitatea Valahia din Târgoviste
 
 
Disponibil în IBN: 8 ianuarie 2021


Rezumat

The long-term goal of studying history is to equip students with notions and knowledge about the development of human society and its historical development. Textbooks must form patriotic feelings for students, develop in their consciousness a spirit of promoting national, european and universal values. The textbook analysis provided by the Council of Europe reveals multiple pressures on school history: political pressures, changing education system, economic constraints, pedagogical styles, theories of learning and also, especially in the case of history, public pressures. I believe that every element of manipulation in history textbooks needs to be discussed, because only in such a format would a balance of coordinated values be reached for teaching the discipline

Cuvinte-cheie
curriculum, national values, history textbooks, European values, universal values