Muzeul Naţional de Etnografie şi Istorie Naturală, Republica Moldova. Moşteniri culturale tradiţionale în dinamica socială
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
338 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-27 17:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[398+008]:316.74(478) (1)
Folclor propriu-zis (716)
Civilizație. Cultură. Progres (818)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (788)
SM ISO690:2012
MACOVEI, Tamara. Muzeul Naţional de Etnografie şi Istorie Naturală, Republica Moldova. Moşteniri culturale tradiţionale în dinamica socială. In: Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic, Ed. 2, 27-28 martie 2020, Chişinău. Chişinău: Tipogragia Garomont Studio, 2020, Ediţia 2, pp. 223-230. ISBN 978-9975-3452-6-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic
Ediţia 2, 2020
Simpozionul "Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic"
2, Chişinău, Moldova, 27-28 martie 2020

Muzeul Naţional de Etnografie şi Istorie Naturală, Republica Moldova. Moşteniri culturale tradiţionale în dinamica socială

CZU: [398+008]:316.74(478)

Pag. 223-230

Macovei Tamara
 
Muzeul Naţional de Etnografie şi Istorie Naturală
 
 
Disponibil în IBN: 7 ianuarie 2021


Rezumat

The article addresses the issue of cultural heritage protection in the Republic of Moldova. Since the 2000s, several elements have been entered in the heritage register, including the traditional carpet, carols, legends, ballads, choirs, stories, the tradition of martisoru and in turn is the whole universe of the costume. The culture acquired and registered in the Register has a status of culture protected by the state and are limited to a special regime that ensures the protection, transmission and development of this heritage. An important role in the transmission and capitalization of the patrimony is played by the family, the educational institutions, the state and the community. If ethnologists, ethnographers, folklorists, sociologists, anthropologists, research, identify the cultural heritage, then an important task falls to the state, which values the heritage through cultural policies.

Cuvinte-cheie
cultural heritage, tradition, cultural heritage, social circuit