Articolul precedent |
Articolul urmator |
495 24 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-15 12:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:74 (3) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3883) |
Desen. Design. Artă aplicată și meserii de artă (336) |
SM ISO690:2012 MOCAN-VOZIAN, Ludmila. Aspecte interactive şi interdisciplinare în domeniul educaţiei plastice. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.4, pp. 219-224. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-453-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.4, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:74 | ||||||
Pag. 219-224 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The interdisciplinary activities develop new visions, experiences and allow new interpretations of the world around us. The collaboration between Arts and other curricular areas creates potential for a new knowledge of things, fertilization of ideas and their application in different fields. If we refer to fine arts education, we are sure that through this discipline there are possible connections with literature, music, history, geography, chemistry, mathematics and even with economics and statistics. Learning in connection with the arts increases creativity, exploration and research in different ways and from different perspectives. |
||||||
Cuvinte-cheie fine arts education, interdisciplinarity, parallel training, transversal training, Infusion |
||||||
|