Considerente în elaborarea lecţiilor video
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
620 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-08-31 17:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.43:004 (59)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4243)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4595)
SM ISO690:2012
DUMBRĂVEANU, Roza. Considerente în elaborarea lecţiilor video. In: Revistă de știinţe socioumane , 2020, nr. 2(45), pp. 4-22. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 2(45) / 2020 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Considerente în elaborarea lecţiilor video

Considerations in the development of video lessons

CZU: 37.018.43:004

Pag. 4-22

Dumbrăveanu Roza
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
 
Disponibil în IBN: 4 ianuarie 2021


Rezumat

Lecțiile video sunt una dintre principalele resurse didactice din învățământul la distanță, reprezentând înregistrări video ale conținuturilor educaționale. În condițiile de transfer forțat în regim de urgență a școlilor la învățământul la distanță, cadrele didactice au fost nevoite să facă față acestei provocări, fără să se țină cont de gradul lor de pregătire pentru a elabora resurse digitale educaționale. În lucrare, sunt descrise diverse caracteristici ale lecțiilor video, competențele profesionale de care trebuie să dea dovadă cadrele didactice, criterii de evaluare a resurselor digitale educaționale. Sunt puse în discuție unele aspecte ce țin de calitatea lecțiilor video, plasate în spațiul public și destinate elevilor și profesorilor din învățământul preuniversitar.

Video lessons are one of the main teaching resources in distance learning, representing video recordings of educational content. In the conditions of forced transfer of schools to distance learning in an emergency regime, teachers had to face this challenge, without regard to their degree of readiness to develop digital educational resources. The paper describes various features of video lessons, the professional skills that teachers must demonstrate, criteria for evaluating digital educational resources. Some aspects related to the quality of video lessons, placed in the public domain and intended for students and teachers in pre-university education are discussed.

Cuvinte-cheie
învăţământ la distanţă, resurse educaționale digitale, lecţii video, competențe profesionale ale cadrelor didactice,

distance education, digital educational resources, video lessons, teachers‟ professional competences