Repere metodologice în predarea inter-, pluri- şi transdisciplinară a simbolismului în ciclul preuniversitar
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
516 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 11:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.091 (72)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
BOTNARI, Natalia, RĂCIULA, Lilia. Repere metodologice în predarea inter-, pluri- şi transdisciplinară a simbolismului în ciclul preuniversitar. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 6(124), pp. 39-45. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4384656
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 6(124) / 2020 / ISSN 1810-6455

Repere metodologice în predarea inter-, pluri- şi transdisciplinară a simbolismului în ciclul preuniversitar

Methodological References for an Inter-, Multi- and Transdisciplinary Approach to the Teaching of Symbolism at School Level

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4384656
CZU: 373.091

Pag. 39-45

Botnari Natalia1, Răciula Lilia2
 
1 Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, Bălţi,
2 Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 31 decembrie 2020


Rezumat

Prezentul articol încearcă o abordare teoreticopractică generală a conceptelor de inter-, pluri- şi transdisciplinaritate, în cadrul obiectului Limba şi literatura română, la predarea temei Simbolismul. Centrul de greutate al demersului este plasat pe elaborarea şi sistematizarea multiplelor strategii didactice cu caracter pluri-, inter- şi transdisciplinar, urmărind realizarea unităţilor de competenţă şi dezvoltarea competenţelor lingvistice şi literar-lectorale, în scopul formării unui sistem de atitudini, valori şi comportamente civice şi morale temeinice.

The article aims to describe a general theoretical-practical approach to inter-, multi-, and transdisciplinarity in the teaching of Symbolism in Romanian Language and Literature. The emphasis falls on the development and systematization of multiple teaching strategies with an inter-, trans-, and multidisciplinary character, aiming at achieving the relevant competences and developing linguistic and literary skills in order to form a system of sound civic and moral attitudes, values, and behaviors during.

Cuvinte-cheie
interdisciplinaritate, pluridisciplinaritate, transdisciplinaritate, simbolism, competenţe specifice, strategii didactice,

interdisciplinarity, multidisciplinarity, transdisciplinarity, symbolism, specific competences, didactic strategies