Pledoarii pentru instituirea culturii integrităţii în angajarea şi promovarea cadrelor didactice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
473 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-05 09:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (479)
Organizarea instruirii (528)
SM ISO690:2012
GORAŞ-POSTICĂ, Viorica, DRAGUŢA, Oxana. Pledoarii pentru instituirea culturii integrităţii în angajarea şi promovarea cadrelor didactice. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 6(124), pp. 11-15. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4384696
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 6(124) / 2020 / ISSN 1810-6455

Pledoarii pentru instituirea culturii integrităţii în angajarea şi promovarea cadrelor didactice

In Favor of a Culture of Integrity in the Recruitment and Promotion of Educators

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4384696
CZU: 37.091

Pag. 11-15

Goraş-Postică Viorica1, Draguţa Oxana2
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Centrul Educaţional Pro Didactica
 
 
Disponibil în IBN: 31 decembrie 2020


Rezumat

Articolul conţine secvenţe dintr-un studiu realizat de autori în cadrul unui proiect internaţional, care investighează fenomenele de corupţie din politica şi practica de recrutare a cadrelor didactice – angajare şi promovare. În acest context, se analizează lacunele legislaţiei, care lasă breşe/favorizează violarea integrităţii, dar şi motivele care stau la baza actelor de corupţie. Se propun in extenso concluziile şi recomandările făcute, cu scopul de a minimiza disfuncţiile legislative şi manageriale şi de a combate comportamentele ilicite în educaţie.

The article is an overview of a study conducted by authors in an international project, which investigates the phenomena of corruption within the policy and practice of teacher recruitment, employment, and promotion. In this context, we analyze the gaps in legislation that open windows of opportunity for integrity violations to take place, aiming to understand the reason behind them. The conclusions and recommendations are proposed in order to minimize the legislative and managerial gaps and to combat illegal behavior in education.

Cuvinte-cheie
cadre didactice, manageri, Corupţie, angajare, promovare, politici educaţionale, practici ilicite, cultura integrităţii.,

teachers, school managers, corruption, employment, promotion, Educational policies, illicit practices, culture of integrity