Adaptarea psihosocială a actorilor educaționali la diverse provocări societale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
527 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-21 15:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.07:005.95/96+37.015.3 (1)
Aspecte de management al instituțiilor de învățământ (197)
Management (1890)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885)
SM ISO690:2012
PALADI, Oxana. Adaptarea psihosocială a actorilor educaționali la diverse provocări societale. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. Ediţia a III-a, 8 mai 2020, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2020, Ediția 3-a, pp. 472-479. ISBN 978-9975-3422-5-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 3-a, 2020
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
Ediţia a III-a, Bălți, Moldova, 8 mai 2020

Adaptarea psihosocială a actorilor educaționali la diverse provocări societale

PSYCHOSOCIAL ADAPTATION OF EDUCATIONAL ACTORS TO VARIOUS SOCIETAL CHALLENGES

CZU: 37.07:005.95/96+37.015.3

Pag. 472-479

Paladi Oxana
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2020


Rezumat

În acest articol sunt prezentate viziuni cu referire la importanța adaptării psiholosociale a actorilor din sistemul educațional la diverse provocări societale. Acestea alcătuiesc obiectul de studiu a mai multor cercetări, deoarece au repercusiuni asupra întregii societăți și, în special, asupra managementului educațional. Sunt menționate fenomenele, dimensiunile necesare de valorificat de către elevi, cadre didactice, cadre de conducere, psihologi, părinți pentru adaptarea psihosocială eficientă.

In this article there are presented visions regarding the importance of the psychosocial adaptation of educational system actors to various societal challenges. These compound the object of study of many researches, because they have repercussions on the entire society, especially on the educational management. There are mentioned the phenomena, the dimensions that must be valorized by pupils, teaching staff, management staff, psychologists, parents, for effective psychosocial adaptation.

Cuvinte-cheie
adaptare psihosocială, provocări societale, management educaţional, actori educaţionali,

psychosocial adaptation, societal challenges, educational management, educational actors