Articolul precedent |
Articolul urmator |
374 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-12 17:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.12:159.923 (4) |
Educație (14269) |
Psihologie (3368) |
SM ISO690:2012 VRABII, Violeta. Dezvoltarea personală a cadrului didactic – un imperativ al calității educației. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.2, pp. 512-516. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-484-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane" Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.12:159.923 | ||||||
Pag. 512-516 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In the article are analyzed ideas about the concept of personal development. Teacher in this personal evolution represents the person with the characteristics: efficient, proactive, valuable personality. And the continuous personal development of the teacher represents the path to the style of professionalism through the qualitative dimensions of becoming a person and action. Self-fulfillment of personal needs will create conditions for the development of the efficient personality of the teacher, capable of qualitative involvement in the educational process. |
||||||
Cuvinte-cheie self - actualization, self - realization, personal development, teacher, qualitative dimensions of personal development |
||||||
|