Articolul precedent |
Articolul urmator |
509 32 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-20 14:45 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.13:331.101.3 (1) |
Educație (14079) |
Teoria și organizarea muncii. Relațiile dintre întreprinderi și angajați (384) |
SM ISO690:2012 LOSÎI, Elena. Motivația de muncă a profesorilor. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.2, pp. 463-470. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-484-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane Vol.2, 2020 |
|||||
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane" Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020 | |||||
|
|||||
CZU: 371.13:331.101.3 | |||||
Pag. 463-470 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Globalization, technologies, labour market dynamics, immigration affects educational space. The teacher‘s profession is not among the most requested, but also not among the most avoided. An intellectual profession, a respected one, does not distribute power or higher income and the vocation is one of the most important reasons in choosing it. The motivation for work is essential in developing and functionality of educational system. In order to study the motivation of teacher from educational field we realized an experimental research. As result we established that the level of motivation at teachers depends on environment of origin and teachings stage of work. |
|||||
Cuvinte-cheie needs, work, motivation, self-motivation, level of aspirations, motivation for success |
|||||
|